Avatar billede stercus Nybegynder
25. maj 2007 - 23:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Scripting i Word 2003

Jeg leder efter en god guide til at programmere noget scripting i Word 2003, så jeg kan lave en makro, der laver de kedelige ting for mig.

Jeg skal blandt andet nå op på et niveau så jeg kan få en makro til at markere noget tekst, kopiere det og ændre skrifttype. Den skal også kunne bevæge sig mellem felterne i en tabel.

Så hvis jeg kan få lidt hjælp til at finde en sådan guide (jeg har lidt erfaring med at programmere) vil jeg gerne give lidt point. Husk at svare og ikke kommentere så jeg er fri for at bede ham der giver svaret om at svare igen så han kan få pointene.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
28. maj 2007 - 10:56 #1
Programmeringssproget i Word (og Office iøvrigt) hedder VBA - Visual Basic for Applications. Kan ikke lige servere nogle gode guides, men der er masser af gode på nettet.
Hvis du vil hoppe ud i det, så kan du optage en makro og gøre nogle ting - og så gå ind og se hvordan makroerne ser ud.

(Dette indlæg er med forbehold for, at der er noget der hedder MS Scripteditor og Visual Basic Editor i Word).
Avatar billede stercus Nybegynder
14. februar 2008 - 07:40 #2
jeg trækker pointene tilbage