Avatar billede rh3985 Nybegynder
27. maj 2007 - 12:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Farvepladen under Denne computer ikonet

Jeg har glemt, hvordan man fjerner farvepladen under ikoner
på skrivebordet. Altså så der kun er tekst uden baggrund.
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2007 - 12:57 #1
kontrolpanel, system, avanceret, ydeevne, fjern skygger på ikoner på skrivebordet (eller noget i den stil, sidder kun med engelske installationer her)
Avatar billede rh3985 Nybegynder
27. maj 2007 - 13:14 #2
Tak for dit svar. Men er du sikker på at det er der? Alle felterne er uden markering.
De hedder ting som "Vis skygger under menuer" og der er en hel stribe. Men ikke
noget at fjerne.
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2007 - 13:21 #3
ja jeg er 100% på det er der, som sagt, jeg sidder med en engelsk version, og derfor kan der være ting der hedder anderledes på en dansk, men det er noget med skygger er jeg ret sikker på.
Avatar billede rh3985 Nybegynder
27. maj 2007 - 13:32 #4
Ok det med engelsk betyder intet. Jeg er sikker på jeg er inde det rigtige sted.
Men når der ikke er markeret i nogen af felterne og mulighederne alle er aktive,
dvs. som "Vis skygger under menuer" kan jeg jo ikke gøre noget. Hvis jeg markerer,
sætter flueben i "Vis skygger" får jeg formodenlig skygger uden at blive af med
farverne under ikonerne?
Avatar billede rh3985 Nybegynder
27. maj 2007 - 13:36 #5
Jo man skal faktisk markere i "Brug skygger" Mærkeligt, men det virker.
Tak for hjælpen.
Avatar billede hcma Novice
27. maj 2007 - 13:37 #6
kontrolpanel -> system -> avanceret -> ydeevne -> visuelle effekter -> sæt flueben ved Brug skygger ved ikoner på skrivebordet
Avatar billede hcma Novice
27. maj 2007 - 13:37 #7
fluebenet skal altså ikke fjernes med sættes  :o)
Avatar billede rh3985 Nybegynder
27. maj 2007 - 13:41 #8
Også tak til hcma for den supplerende, væsenlige  info:)