Avatar billede askilada Nybegynder
29. maj 2007 - 19:02 Der er 5 kommentarer

Allowed memory size of

Hej jeg har et problem, jeg kan ikke uploade en PDF fil på 2.182 KB
jeg får fejl beskeden

==============
Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 4467310 bytes)
==============

Jeg prøver at uploade den via phpMyAdmin,
og jeg har sat i mysql

+----------------------------+------------+
| max_allowed_packet        | 1048576    |

og i php har jeg sat "memory_limit 32M"
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
29. maj 2007 - 19:51 #1
Fejlen du modtager kommer fra PHP. Hvad gør dit php-script? Umiddelbart vil jeg gætte på, at det er scriptet der æder dine ram ved fx at forsøge at manipulere med den uploadede fil eller lign.???

Hvis maskinen er en test-server, så prøv at sætte php's memory-grænse op til fx 100mb og se hvad den så siger.
Avatar billede askilada Nybegynder
29. maj 2007 - 20:18 #2
Nu har jeg prøvet at smide memory op på 100MB,
men den vil stadevæk ikke smidde den der ind :/

I phpMyAdmin står der også ved siden af den gennemse box
=========
(Maksimum størrelse: 2.048KB)
=========

script
=========
if ($_FILES[attachment] && !$_FILES[attachment][error]) mysql_query("UPDATE module_info SET mi_attachmenttype = '".$_FILES[attachment][type]."', mi_attachmentname = '".$_FILES[attachment][name]."', mi_attachment = '".addslashes(file_get_contents($_FILES[attachment][tmp_name]))."'  (...)

=========
Avatar billede askilada Nybegynder
29. maj 2007 - 20:35 #3
Jeg får også følgene fejl hvis jeg prøvet at uploade via en PHP form

Got a packet bigger than 'max_allowed_packet' bytes
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
29. maj 2007 - 21:52 #4
Det der står ved phpMyAdmin med 2.048kb er det tal, der indikerer hvor meget du kan uploade via php. Den der udløste den oprindelige fejlbesked i dit oplæg "Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted" var fordi scriptet brugte for mange ram!

Og "Got a packet bigger than 'max_allowed_packet' bytes" er mysql, der siger, at du forsøger at smide for meget ind i databasen med EN query. Dette kan du justere i din mysql konfigurationsfil, som oftest hedder my.cnf eller my.ini.

Men overvej og det du forsøger at opnå, ikke kan laves på en anden måde - det kan være dumt at skrue for højt op på disse indstillinger.
Avatar billede dkfire Nybegynder
30. maj 2007 - 15:02 #5
Ville det ikke være smartere for dig at ligge din fil på serveren og så smide en sti til filen i databasen.
Det er ikke særligt optimalt at have store filer liggende i databasen. Det er jo heller ingen grund til at have dem der, da du alligevel ikke søger igennem filen for indhold.