Avatar billede thomas82 Nybegynder
29. maj 2007 - 23:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er denne PC egnet til spil

Hej Eksperten!

Jeg har set et tilbud på en PC med følgende egenskaber:

Pentium 4 3,2GHz
1024MB DDR2 ram
Geforce 7500LE - 64/320MB ram

Vil bare høre om den kan klare nutidens standarter til spil? Er specielt lidt i tvivel om hvor godt grafikkortet egentligt er? og om der er nok ram i?

Kan nogen svare på det?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. maj 2007 - 23:48 #1
CPU = Ok til hovedparten af spil.
RAM = Ok. (flere RAM vil dog have positiv virkning på flere af de nye spil)
Grafikkortet = I underkanten... vil dog nok kunne køre de fleste nye spil, men slet ikke i høj detaljerings grad.
Avatar billede thomas82 Nybegynder
30. maj 2007 - 09:25 #2
Et sidste spørgsmål!
Vil et "GeForce 7650GS op til 527 MB" være bedre end "Geforce 7500LE - 64/320MB ram"?
Og en "AMD Athlon64 Dual Core 4800+ m/AMD Live" være bedre end "Pentium 4 3,2GHz"?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. maj 2007 - 16:24 #3
Ja til begge spørgsmål.

Du skal i alle tilfælde være opmærksom på, at grafikkort som bruger af bundkortets RAM, sjældent yder så godt som grafikkort med egne RAM.
Avatar billede thomas82 Nybegynder
30. maj 2007 - 20:23 #4
Går ud fra at "GeForce 7650GS op til 527 MB" er med egne ram?
Tak for hjælpen!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. maj 2007 - 23:28 #5
Mange tak for point. *S*

Uden at være sikker og uden at have undersøgt det nærmere, så tror jeg ikke det grafikkort har 527 MB, egne RAM. Alene beskrivelsen "OP til" antyder det ikke er tilfældet.

Hvor har du set det henne?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. maj 2007 - 23:41 #6
Jeg fandt lige denne tråd som du kan kigge på. *S*
http://www.eksperten.dk/spm/768574
Avatar billede thomas82 Nybegynder
31. maj 2007 - 00:13 #7
Det er fra en Acer computer se her http://www.computercity.dk/index.aspx! er den værd at købe?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. maj 2007 - 00:36 #8
Det må være denne her du mener -
http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK39172

Den ser da rimelig ud til prisen, men jeg ville personligt hellere selv bygge, og har også altid gjort det. Dog var min første pc en færdigbygget og "klar til brug" maskine, som da også viste sig at være en kæmpe skuffelse.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. maj 2007 - 00:39 #9
Ydermere er der præinstalleret Windows Vista på den, hvilket jeg ikke personligt vil anbefale. Vista har endnu for mange "børnesygdomme", som efter al sansynlighed ikke vil blive rettet, før en Service Pack kommer på gaden.