Avatar billede sybrom Nybegynder
02. juni 2007 - 12:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med e-mails i Mozilla Thunderbird

Hej Allesammen

På det seneste har jeg oplevet et virkeligt irriterende problem i Mozilla. Når jeg åbner programmet tager det for det første en evighed før de nye e-mails bliver hentet ind, og når de så er hentet ind, så sker der det, at tallet med antal mails i indbakken lige pludselig løber løbsk. Tallet ryger voldsomt i vejret uden at der reelt modtages nye e-mails, og mens det sker, kan jeg hverken slette mails eller flytte dem til en anden mappe.

Jeg forestiller mig, at ovennævnte problem kan være forårsaget af, at jeg har voldsomt mange e-mails i min indbakke. Jeg Jeg abonnerer nemlig på diverse yahoo grupper, hvor jeg fra flere af dem modtager separate e-mails. Derfor kan jeg nogle dage modtage mere end 100 e-mails, og det har med tiden resulteret i, at jeg har omkring 50.000 e-mails i min indbakke. Jeg er klar over, at jeg skal have ryddet op i indbakken og få overført en masse gamle e-mails, som jeg alligevel aldrig for læst, til papirkurven. Men det er svært at få ryddet op, når jeg oplever problemet med antallet af e-mails, der ryger i vejret uden jeg reelt modtager nye e-mails, og jeg ikke kan hverken slette eller flytte mails, mens det står på.

Enhvert råd der måske kan afhjælpe ovennævnte problem, vil jeg sætte stor pris på.

Mvh. Sybrom.
Avatar billede double-g Juniormester
02. juni 2007 - 13:03 #1
Prøv at højreklikke på din indbakke og vælg "optimer mappe"
Avatar billede sybrom Nybegynder
02. juni 2007 - 13:49 #2
Hej double-g

Der er ikke en mulighed, der hedder "optimer mappe", når man højreklikker på indbakken i Mozilla Thunderbird. Når man højreklikker er der derimod følgende muligheder:

Åbn i et nyt postvindue
Kopier mappeplacering
Marker mappen som læst
Ny mappe...
Komprimer denne mappe
Søg i meddelelser...
Egenskaber...

Mvh. Sybrom.
Avatar billede double-g Juniormester
02. juni 2007 - 15:06 #3
Så har du en gemmel version af Thunderbird, men så er det Komprimer mappe du skal bruge.
Avatar billede sybrom Nybegynder
17. juni 2007 - 23:09 #4
Hej double-g

Jeg beklager, at jeg har glemt at få lukket denne tråd - altså indtil nu... Du havde ret i det med, at jeg havde en gammel version af Thunderbird, men siden sidst har jeg downloadet den seneste version og det har været medvirkende til at løse problemet. Først fulgte jeg nemlig dit råd i den gamle version af Thunderbird, men det blev problemet ikke løst af. Men efter jeg komprimerede mappen i den seneste udgave af Thunderbird har jeg ikke oplevet problemet med en accelererende indbakke, så jeg krydser fingre for, at problemet er løst nu.

Afslutningsvis skal jeg lige sige, at jeg skal have dig til at skrive dit råd vedrørende Thunderbird problemet som et svar, så jeg kan tildele dig point.

Tak for hjælpen.

Mvh. Sybrom.
Avatar billede double-g Juniormester
18. juni 2007 - 12:55 #5
Jeg skriver lige et svar så.

Du har ret i at komprimer/optimer mappe funktionen er blevet forbedret i version 2.0. Det glemte jeg lige i farten. :-)
Avatar billede sybrom Nybegynder
20. juni 2007 - 23:35 #6
Hej double-g

Det er helt fint - du tildeles hermed point. Mange tak for hjælpen.

Mvh. Sybrom.