Avatar billede dammstam Nybegynder
02. juni 2007 - 15:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Apache2 viser ikke dansk tegt som æ

Hej Folkes

jeg har lige fået min linux debian web server op som jeg bruger ispCP omega som hosting panel. det køre ellers fint nok.

Men efter jeg har kopiret alle mine web sites over fra min gamle sme server til den nye her. Viser den nye webserver ikke ÆØÅ i mit site, det er både HTML og PHP. jeg har derfor prøvet at ændre i den og skrive ÆØÅ også gemt siden. Men så viser den ÆØÅ uden problemer.

Hvordan opsætter jeg Apache til at vise ÆØÅ uden at skal ændre i mit site.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2007 - 15:56 #1
Kunne være et spørgsmål om serveren står til default UTF-8 eller ISO-8859-1 !
Avatar billede dammstam Nybegynder
02. juni 2007 - 15:57 #2
Ja det har jeg næmlig høre, jeg ville derfor også prøve at ændre det men ved ikke lige hvor og hvordan. Kan du måske hjælpe med det?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2007 - 16:06 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 22:45 #4
OK ?