Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
03. juni 2007 - 20:20 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til kunstig strand/sand

Da jeg er med-arrangerør til en fest med hawaii-tema, mangler jeg nogle gode idéer til en kunstig strand/kunstig sand.

Da tema-festen skal foregå på en terasse i 4. sals højde, sætter dette selvfølgelig nogle begrænsninger. Så at hente 4 kubikmeter sand op på terassen er ikke den bedste løsning :)

Jeg søger derfor nogle gode idéer eller henvisnigner til steder hvor man kan købe eller leje tæpper eller diverse som kunne ligne sand/strand.
Avatar billede c-holst Novice
04. juni 2007 - 07:16 #1
har da set i et haveprogram, at man kan få noget lookalike underlag til et vandløb, så det fremstår mere naturagtigt.

var det mig ville jeg lave et let "kuperet" underlag fx at krøllede aviser, rulle noget fiberdug, vævfilt eller lignende ud og smide lidt sand, sten muslinger tang med mere ud over.
et par liggestole, legesager og lidt strandgods, ville jo også gavne illusionen

bare et par forslag fra mig
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
04. juni 2007 - 09:14 #2
Mange tak for forslagene, c-holst. Der er vel ikke nogen som ligger inde med et link til hvor man kan købe sådanne lookalike underlag til vandløb og/eller et navn på en fabrikant eller på udsendelsen som c-holst skriver om.
Avatar billede japping Nybegynder
04. juni 2007 - 10:57 #3
Prøv at hælde 10-20 spandfulde sand ud på terassen. Der skal bare et tyndt lag til at give en effektfuld løsning.

Jeg har en gang set lignende i en forretning i skagen. Der var mange steder hvor der næsten ikke var noget sand, men helhedsintrykket var godt.

Prøv evt. med en enkelt spandfuld og vurder resultatet.
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2007 - 22:05 #4
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
23. november 2007 - 11:09 #5
Tak for hjælpen, det blev til et mix med palmer, lidt sand på bordene, standstole,  muslinger og standlyd i højtalerne. Det var perfekt :)
Avatar billede Lalalady Nybegynder
02. august 2010 - 00:10 #6
Du kan købe vægdekorationer! http://www.mintemafest.dk/pp/V%C3%A6gdekorationer/Brede_V%C3%A6gdekorationer_Scene_Setters_p%C3%A5_Rulle.html De er ca. 1.20 m. høje og typisk i mellem 5-10 meter på rulle - ta daa! så har pludselig en strandudsigt - og så selvfølgelig nogle oppustelige palmer http://www.mintemafest.dk/pp/Oppustelige_Dekorationer/Oppustelige_Hawaii_Tema.html Så er du 'beach ready' ;)