Avatar billede intel4004 Novice
05. juni 2007 - 15:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytte computer væk fra kontor

Jeg har i mange år brugt utallige at kroner på at få et støjfrit arbejds-miljø. Jeg er dog kommet til den konklusion at det med at gøre en computer 100% støjfri er (relativt) umuligt. Jeg er istedet blevet hooked på ideen om helt at fjerne selve computeren (kabinettet) fra kontoret.

Ideen er at kunne side og arbejde i ro og fred, mens computeren kan stå og hakke og støje i et helt andet lokale. Det eneste jeg skal have på skrivebordet er følgende: Skærm, tastatur og mus, og en USB hub. Udover dette, evt. eksterne CD/DVD-R/W enhed(er).

Dog er jeg meget tvivl om den bedste måde at gøre dette på? Computeren kan vi evt. sige befinder sig i lokalet ved siden af (max. 5-10 meter fra computer til eksterne enheder). Der kan laves hul i væggen. Jeg har overvejet at benytte en KVM-switch? Men jeg vil høre om andre ideer. Jeg har brug for nogle gode forslag eller henvisninger til produkter som gør dette muligt.

Mvh Intel4004
Avatar billede scb Praktikant
05. juni 2007 - 15:54 #1
Hvis du holder alle kabler på max 5-10 meter behøver du ikke andet end kabler.
Jeg har prøvet med diverse swiche, men sammenlignet med et direkte signal bliver billedet mere uldent.
Du skal bare sørge for en god kvalitet for kablet til din skærm.
Jeg har selv computeren stående inde på loftet, det er rart at slippe for støjen.
-SCB
Avatar billede intel4004 Novice
06. juni 2007 - 19:30 #2
scb>>Jeg har overvejet den simple løsninger med kabler. Men hvis man nu skal være lidt smart, så kunne det være rart også at have et sæt monitor, tastatur og mus inde ved computeren (i lokalet ved siden af).

Men der skal jeg vel nok til at kigge på en KVM switch af en slags?

Men så vidt jeg forstår så er KVM-switches specialiseret til styring af flere computer med et tastatur-skærm-mus? Men her er det jo omvendt. Nogle KVM-switches som egner sig specielt til dette?

Jeg har fundet dette produkt hos Matrox:
http://www.matrox.com/graphics/en/cadgis/products/extio/rgu_technology.php

Det man sige at være "going all the way", ang. det med at flytte sin computer væk fra kontor/arbejdsplads. Koster sikkert en bondegård.

Mvh Intel4004
07. juni 2007 - 07:50 #3
http://www.danbit.dk/produkter/1714.phtml ???

Kig videre i www.danbit.dk ... for inspiration...
Avatar billede intel4004 Novice
10. juni 2007 - 17:51 #4
dr1_larry>
Det produkt hos danbit.dk ser meget interessant ud. Er det noget du har erfaring med? Kan jeg gå udfra at det er OK produkter?
10. juni 2007 - 18:37 #5
... jeg har i firma/arbejs øjemed brugt en del 'boxe' fra Danbit... Sååå - jo OK...
Avatar billede intel4004 Novice
10. august 2007 - 14:08 #6
Jeg havde helt glemt det her spørgsmål.

scb og dr1_larry> Vil i dele de 100 point?

Mvh Intel4004
Avatar billede intel4004 Novice
12. august 2007 - 16:02 #7
Lukker...