Avatar billede woogoo Nybegynder
06. juni 2007 - 13:01 Der er 6 kommentarer

Gennemsøg txt fil og slet

Hey experter.

Jeg sidder og er igang med at lave en hjemmeside i flash, hvor jeg har et nyhedssystem der kører over en txt-fil. Jeg har en formel hvor jeg indsætter nogle ting osv. men problemet er at den indsætter alt dette over det 'var' jeg har..

f.eks.
Før nyhed:

nyheder=bla bla bla
Efter Nyhed:

bla bla bla

nyheder=bla bla bla

Min løsning blev så til at indsætte 'nyheder=' i den string der indsætter i txt filen, så det blev sat ind før hver besked. Men det gjorde bare det hele meget værre.. og der står nyheder= hele vejen ned igennem siden.

Så nu tænkte jeg om det var muligt at lave noget der gik ind før beskeden blev sat ind i txt filen, og gennemsøgte den for "nyheder=" og slettede det, og derefter indsatte beskeden, så "nyheder=" kun står før den første besked?.. eller er der i det hele taget en nemmere måde at gøre alt dette på.. er åben for forslag!
Avatar billede pidgeot Nybegynder
06. juni 2007 - 13:07 #1
Hvad med at bruge en RIGTIG database, såsom MySQL? Så skal du bare have lavet et script eller to der kan fungerer som mellemmand mellem Flash og MySQL.
Avatar billede woogoo Nybegynder
06. juni 2007 - 13:12 #2
Hvis jeg nu sætter en databse op.. med de rigtige felter.. hvordan ville sådan et mellemscript så se ud? hvis jeg skulle have fra MySQL til TXT?.. eller hvad mener du?
Avatar billede woogoo Nybegynder
06. juni 2007 - 13:15 #3
kan man ikke evt. lave et script der går ind og kigger efter "nyheder=" og derefter indsætter det som man har fyldt ud i den der string?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
06. juni 2007 - 13:19 #4
Det ville være et script du hentede fra i stedet for den tekstfil du bruger. Scriptet ville hente de(n) nødvendige række(r) fra databasen (evt. bruge noget som ?id=42 hvis du skal have en helt specifik nyhed), og outputte det i et format Flash kan læse.

Hvordan det script i praksis skulle se ud, ved jeg ikke, da jeg ikke ved hvad Flash rent faktisk forventer, men jeg er 99% sikker på at der er tale om noget meget simpel PHP-kode.
Avatar billede webco_dk Nybegynder
06. juni 2007 - 14:56 #5
her er lidt kode sådan her sætter du ind i en mysql database

$felt1=$_POST["felt1"];

$felt2=$_POST["felt2"];

$felt3=$_POST["felt3"];

mysql_query("INSERT INTO databasenavn (felt1, felt2, felt3) VALUES ('$felt1', '$felt2', '$felt3')");

sådan her henter du fra en database

$foresp = mysql_query("SELECT felt1, felt2, felt3 FROM databasenavn WHERE felt1=3");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
$felt1=$data["felt1"];
$felt2=$data["felt2"];
$felt3=$data["felt3"];
Avatar billede coderdk Praktikant
06. juni 2007 - 18:40 #6
Hvis du ikke har adgang til en MySQL-database kan man som regel lave en SQLite-database :) http://dk2.php.net/sqlite