Avatar billede intelligentle Nybegynder
11. juni 2007 - 18:12 Der er 5 kommentarer

5 bip fra motherboard. PC starter ikke op

Hej
Min PC bipper 5 gange (er ikke sikker på antallet af bip) når jeg tænder den på power-knappen.

Den starter dog ikke op. CPU- og strømforsyningens blæsere kører, men den starter ikke op. Kommer ikke engang til BIOS.

Hvad kan der være galt?
En defekt Power Supply?

Hilsen Int
Avatar billede hottadpole Nybegynder
11. juni 2007 - 18:50 #1
Er der ikke en beep code information i manualen til bundkortet? Det plejer der at være. Skulle dette ikke være tilfældet er der kun den lange vej. Ud med alt hvad der kan undværes således at du ender med bundkort, cpu, 1 stang ram samt grafikkort. Du kan også nulstille cmos for en sikkerheds skyld.
Avatar billede intelligentle Nybegynder
11. juni 2007 - 19:01 #2
Hvordan gør man det, nulstilling af CMOS og hvilken konsekvens har det?

BTW: Den startede lige op da jeg lige prøvede. Mystisk
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. juni 2007 - 19:12 #3
Jumper på bundkort flyttes et kort øjeblik og sættes derefter tilbage på sin oprindelige plads. Kig i din manual, hvilken jumper der er tale om (Reset BIOS).

Alternativt kan du pille batteriet af bundkortet nogle min. og sætte det på plads igen. Det giver samme virkning - nemlig at BIOS bliver indstillet til fabriksindstillingerne.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. juni 2007 - 10:10 #4
her kan du checke bip fejlkoder  http://www.wilsonweb.dk/index.php?id=109
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. juni 2007 - 14:48 #5
lidt respons ville være fint