Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2007 - 13:53 Der er 4 kommentarer

Fryster ved BOOT efter installation

Hej

Har lige installeret Debain 4 på en server. Serveren er en IBM x-series 330.

Installationen ofrløb som normalt, men når maskinen efter installation bootes, hænger den ved denne besked: "Loading, please wait"

Har ventet i 20 min nu, og det kan vel ikke passe at jeg skal vente så længe.

Hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede dank Nybegynder
13. juni 2007 - 09:43 #1
hmmm.. det lyder underligt 330'eren er jo en god gammel arbejdshest, men den information du poster her, er desværre ikke nok til at hjælpe.

Hvad skriver den på skærmen? ikke andet end loading??
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2007 - 12:39 #2
Skriver:

"Loading, pleace wait"
Avatar billede dank Nybegynder
13. juni 2007 - 12:58 #3
Ved du noget om grub? Er dette iorden?
Avatar billede zypher212 Nybegynder
13. juni 2007 - 21:26 #4
Hvis det er grub der siger dette, så er du i problemer. Grub burde dog give en fejlmeddelelse, så har du ikke fået en sådan, så er der en _ukendt_ fejl.

Jeg ville prøve at skifte til Lilo, og hvis den ikke virker, prøve at spørge på Debians fora om nogen har oplevet et lignende problem.

Well, just my 2 cents.