Avatar billede phillips Nybegynder
14. juni 2007 - 13:11 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Opdatering af form

Hej alle.

Se her: http://katato.dk/dump.gif

I stedet for, at jeg viser en lang liste med file-elementer (som nu), ville jeg gerne have at der bare var ét element. Hvis man så vælger en fil, fremkommer der et file-element mere. Hvis der her også vælges en fil, fremkommer der igen et file-element mere osv.

Hvordan kan det gøres?

Mvh. Phillip.
Avatar billede w13 Novice
14. juni 2007 - 13:18 #1
Prøv med:
-------------------------------------
<script type="text/javascript">
function AddElement() {
  document.getElementById("buttons").innerHTML = document.getElementById('buttons').innerHTML + "<p onclick='AddElement();'>no file selected</p>";
}
</script>

<p onclick="AddElement();">no file selected</p>
--------------------------------------
Lige nu udføres det dog bare ved onclick. Og du skal naturligvis også sætte din knaps kode ind.
Avatar billede phillips Nybegynder
14. juni 2007 - 13:28 #2
Lækkert - jeg vil dog ikke bruge det alligevel, da jeg lige faldt over en pænere løsning:

http://the-stickman.com/web-development/javascript/upload-multiple-files-with-a-single-file-element/

Men du må da gerne få pointene alligevel, hvis det er ;)
Avatar billede w13 Novice
14. juni 2007 - 13:30 #3
Vi kan vel dele pointene, så! :)
Avatar billede phillips Nybegynder
14. juni 2007 - 13:32 #4
Smart :o)
Avatar billede w13 Novice
14. juni 2007 - 13:34 #5
Og tak for point!
Avatar billede olebole Juniormester
14. juni 2007 - 15:01 #6
<ole>

phillips >> Lykken varer betydeligt længere, hvis man undgår den slags midlertidige løsninger, baseret på hacks og bugs ... det har vi set i hundredevis af gange på disse sider.

I alle browsere er forholdene omkring type="file" elementet til stadighed blevet mere og mere restriktive - og intet tyder på, det stopper foreløbigt. Du må derfor formode, dit script pludselig ophører med at virke uden varsel.

Et godt råd: Brug en holdbar - men måske knap så køn - løsning  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede majbom Novice
14. juni 2007 - 15:10 #7
hvad er det der skal uploades? er det tit mange filer det drejer sig om?
Avatar billede phillips Nybegynder
14. juni 2007 - 15:14 #8
olebole > Hvilken af løsningerne taler du om? w13's eller den anden jeg fandt?

splazz > Det kan være hvad som helst og et vilkårligt antal. Men det er heldigvis bare til et lille klubsite, hvor drengene kan skrive og uploade af og til.
Avatar billede majbom Novice
14. juni 2007 - 15:21 #9
nå okay...

du kunne evt lave så man valgte antal filer, og der ud fra dét blev generet det rigtige antal felter.

en anden måde at lave det på, var at lave f.eks. 10 felter, og skjule de 9 af dem. når der bliver valgt noget i det første bliver det næste synligt osv.
Avatar billede olebole Juniormester
14. juni 2007 - 15:24 #10
phillips >> Multi-uploade'en, du selv fandt. Den allerbedste løsning er at lave 10 synlige felter. Det er måske ikke den kønneste - men den absolut sikreste på længere sigt  =)