Avatar billede kresten_rasmussen Nybegynder
16. juni 2007 - 22:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilken væske ødelægger en bærbar bedst?

Hej, vi har siddet og diskuteret hvilken væske der ødelægger en bærbar bedst, og vi er uenige i om hvorvidt vand eller cola, eller en helt tredie væske er værst?

Jeg vil mene det er vand da det leder bedst.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. juni 2007 - 22:29 #1
Prøv ;) Kortvarig udsættelse for vand kan være ret harmløst - specielt hvis den er slukket. Det kan tørre. Cola (den rigtige, med kalorier svømmende omkring) efterlader et klistret sukkerlag. Skal den ødelægges, så en stærk saltsyre.
Avatar billede screem_brille Novice
17. juni 2007 - 01:57 #2
saltvand, hvis vi taler sandsynlige væsker. (det får kobberet til at irre, og "æder" de tynde kobber baner over)
Avatar billede gurly Praktikant
17. juni 2007 - 02:35 #3
screem_brille > mon ikke ferrocloride er endnu hurtigere  c",)
Avatar billede screem_brille Novice
17. juni 2007 - 03:04 #4
sølv nitrat er nok endnu bedre, men det er næppe ret realistisk ;)
Avatar billede huset Praktikant
17. juni 2007 - 08:22 #5
prøv saltsyre

Lyder som I skal finde noget der smadre Jeres maskine så I kan få en ny af forsikringen ;)
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2007 - 08:51 #6
cola virker hvertfald ikke ! (taler desværre af erfaring ;)
Avatar billede screem_brille Novice
17. juni 2007 - 09:21 #7
cola virker fint ;) (alle væsker med den mindste smule salt vil gøre skade, spørgsmålet er bare hvor længe der går inden fejlene viser sig), men f.eks saltsyre vil være meget mere mistænktsomt end vand, cola, kaffe, osv., det er altså de færreste der sidder og drikker saltsyre og vælter glasset (og ens forsikrings selskab vil uden tvivl blive mistænkesomme hvis man siger man tabte den i spanden med saltsyre da man var ved at afkalke ens ny murede væg...)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
17. juni 2007 - 13:05 #8
Varm kaffe med sukker og fløde, den varme kaffe sørger for at det klistrerede sukker og fløde fordeles jævnt og pænt, det tager kun en ½ time og tastaturet har ingen forbindelse og tasterne bliver siddende nede, har desværre selv oplevet det.
Avatar billede rocha_dk Nybegynder
17. juni 2007 - 16:57 #9
Saftevand kan anbefales, slukkede min asus med det fornyligt :(
Avatar billede huset Praktikant
17. juni 2007 - 17:10 #10
Kommentar: huset

Det var ment i sjov ;)
Avatar billede hhjensen Nybegynder
17. juni 2007 - 23:46 #11
... eller dybt vand!
Avatar billede hhjensen Nybegynder
17. juni 2007 - 23:47 #12
... virker ihvertfald for mobiltelefoner skulle jeg hilse og sige!
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 12:46 #13