Avatar billede kazistuta Nybegynder
17. juni 2007 - 07:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afinstallering af IE virker ikke

Efter længere tids explorer-problemer har jeg nu anskaffet mig FireEfox.
Nu har jeg så prøvet at fjerne IE via tilføj/fjern windows programmer, men alligevel bliver programmet liggende på maskinen - popups og msn hotmail dukker op som explorer-vinduer stadig. Er det meningen jeg skal slette explorer-mappen manuelt oveni? Desuden viser min "tilføj/fjern windows programmer" menu, at jeg stadig har IE, hver gang jeg starter min maskine forfra. Burde der ikke være en simpel måde at fjerne IE på med Windows XP og SP2?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2007 - 07:40 #1
IE er indbygget i Windows - du kan gøre følgende
Her er en sikker metode til at fjerne messenger så den ikke findes på systemet og ikke optager resourcer, og du kan på et senere tidspunkt geninstallerer hvis du ønsker den tilbage.
med denne metode får du yderligere en masse andre muligheder for via TILFØJ/FJERN PROGRAMMER at afinstallerer og geninstallerer komponenter bl. a Internet Explorer.

Åbn stifinder gå til C:\WINDOWS\inf-mappen, find sysoc.inf-filen, dobbeltklik på den find linien hvor der står - msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7 - slet ,hide gem filen og afslut NOTESBLOK programmet
hos mig tillod den kun at blive rette i NOTESBLOK, har ellers installeret NOTETAB editor, men den gik ikke.

Når du har installeret FF skal du bare sætte den til din foretrukne browser - --->Funktioner...--->Indstillinger...--->Overordnet
Avatar billede kazistuta Nybegynder
17. juni 2007 - 10:49 #2
Nu bruger jeg Messenger, så det program SKAL jeg beholde...
Er du sikker på at IE kan fjernes fuldstændig fra systemet på din måde? Jeg HAR jo netop en "tilføj/fjern IE" funktion, men det er tilsyneladende kun IE7, der kan fjernes, IE6 bliver liggende på maskinen...
Vil gerne være rimelig sikker, før jeg går ind og roder med det.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2007 - 11:25 #3
Har ikke selv prøvet at fjerne IE - jeg ser ingen grund til at fjerne den, for af og til kan man få brug for den, bl. a. bruger jeg den ved Windows Update, og visse netbank og andre site er indrettet til IE og selv om FF skriver at den kan erstatte IE, er der visse situationer hvor den 'låser', og så er der ikke andet at gøre end at starte IE.

Jeg bruger FF som standardbrowser, og på den er der i nederste højre hjørne en 'Globus' man kan trykke på for at få vist aktuelle side i IE, ligeledes kan FF bruges ved WindowsUpdate, siges det, men jeg har erfaret at det ikke altid virker .

Så lad IE ligge hvor den er, og brug den som 'nødbrowser'
Avatar billede kazistuta Nybegynder
17. juni 2007 - 11:30 #4
Hmm...Jamen, så må jeg jo vel tage til takke med dette svar;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2007 - 12:54 #5
IE kan ikke fjernes 100% fra systemet.
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
17. juni 2007 - 13:00 #6
Da IE er en integreret del af Windows, kan den ikke fjernes. F.eks. er stifinder også baseret på IE, så hvis den fjernes kan du slet ikke navigere rundt på din computer. Det samme gælder papirkurven og dokumentmappen.

Som ibtage er inde på, så er der også enkelte websider, som kun virker i IE. Det gælder f.eks. Windows Update.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2007 - 13:30 #7
Jeg lægger også lige et svar
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2007 - 20:57 #8
Tak for point