Avatar billede connorz Nybegynder
17. juni 2007 - 18:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

class og id clash

Jeg har følgende:

<tr class='c1' id='hl1' onMouseOver="mark('hl1');" onMouseOut="unmark('hl1');"><td>cell21</td><td>cell22</td><td>cell23</td><td>cell24</td></tr>

I JS har jeg:
    function mark(id) {
        document.getElementById(id).bgColor = '#ff0000';
    }
    function unmark(id) {
        document.getElementById(id).bgColor = '#ffffff';
    }

I CSS har jeg:
tr.c1 {
    background: green;
}

Men rækken ændrer ikke farve, når musen er over. Det gør den, hvis jeg fjerner class'en på rækken, men det ønsker jeg jo heller ikke! Hvad kan jeg gøre? Det er ikke en løsning at ændre definitionen af class'en c1 dynamisk, da andre rækker med den class ikke skal ændres!
Avatar billede connorz Nybegynder
17. juni 2007 - 19:04 #1
dette løser det:
function mark(id) {
    document.getElementById(id).className = '';
    document.getElementById(id).bgColor = '#ff0000';
}
function unmark(id) {
    document.getElementById(id).className = 'c1';
    document.getElementById(id).bgColor = '#ffffff';
}
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2007 - 19:09 #2
bgColor ?? Hvor har du den fra.  Prøv med

  document.getElementById(id).style.backgroundColor = '#ffffff';
Avatar billede connorz Nybegynder
17. juni 2007 - 19:47 #3
bgColor fandt jeg fx på
http://www.irt.org/xref/TR.htm

Din løsning er dog bedre, så smid et svar...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2007 - 20:11 #4
Ingen point til mig, tak. Læg mærke til, at på bemeldte side er man ikke kommet længere end til IE4.
Avatar billede connorz Nybegynder
17. juni 2007 - 20:13 #5
Det betyder vel, at bgColor har været tilgængelig siden IE4 - og det er vel fint nok?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2007 - 20:19 #6
Det kan man ikke konkludere, nej.
Avatar billede roenving Novice
18. juni 2007 - 00:46 #7
Det betyder, at bgColor har været brugbar indtil html3.2, dur i 4.0(1) Transitional, men ikke nødvendigvis i nogetsomhelst andet ...

-- og så introducerer du udskiftning af klasse on-the-fly, hvilket er den elendigst fungerende javascript-ting, udskift de konkrete properties, så kører det som p.. i Grete !-)

<tr class='c1' id='hl1' onmouseover="mark(this);" onmouseout="unmark(this);"><td>cell21</td><td>cell22</td><td>cell23</td><td>cell24</td></tr>

    function mark(elm) {
        elm.style.backgroundColor = '#f00';
    }
    function unmark(elm) {
        elm.style.backgroundColor = '';
    }