Avatar billede beste Nybegynder
17. juni 2007 - 22:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder Akademisk vertion i Microsoft Frontpage

Hej
Jeg er ved og undersøge priser på Microsoft Frontpage. Jeg kan se der findes flere vertioner og vil defor gerne høre om der er nogen der ved, hvad betingelse der stilles for man kan købe den akademiske udgave .Der er en vertion der koster ca. 1999 kr. og den akademiske ca 850 kr.Hvad er forskellen på de 2 udgaver.
Jeg har været inde på microsoft sider, men har ikke kunnet finde nogen oplysninger der.
Skal man have bevis på man er studerende, eller går på aftenskole kursus, eller lignende?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
17. juni 2007 - 22:33 #1
Programmet er det samme, dog er der ingen manual med
Du kan læse om det her : http://www.microsoft.com/danmark/licens/programmer/studentlicens.mspx
og din uddannelse skal være godkendt, se efter på http://www.uvm.dk
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. juni 2007 - 07:09 #2
...blot til orientering, Frontpage er (heldigvis) udgået.

I stedet har Microsoft lavet flg. programmer: http://www.microsoft.com/expression/default.aspx
Avatar billede beste Nybegynder
18. juni 2007 - 19:00 #3
Hvad mener du med heldigvis?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. juni 2007 - 19:27 #4
At Frontpage absolut ikke er et godt program til at lave hjemmeside med - deres nye Expression har en hel anden kvalitet - tæt på Adobe's Dreamweaver.
Avatar billede beste Nybegynder
19. juni 2007 - 23:56 #5
Kan man også bruge Frontpage Extention der til uploade af hjemmesiden? Og yder de forskellige Webhoteller support til det? Og er programmet på Dansk? Jeg vil gerne have Frontpage af den grund jeg er fri for og bruge et FTP program til uploading af filer. Og jeg er ikke god til HTLM koder og Css osv.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. juni 2007 - 09:44 #6
For det første er hverken Expression eller Dreamweaver på dansk - og kommer det nok heller ikke.
Begge har indbygget upload, dog via FTP, men det er indbygget.

Det vil være synd for dig - at starte i den forkerte ende når du vil lave hjemmesider - vel, det er mere besværlig at starte på, men lærepengene kommer hjem, det er min erfaring. Jeg fortryder den dag i dag, at jeg ikke hoppede på Dreamweaver meget før,
Avatar billede beste Nybegynder
20. juni 2007 - 18:47 #7
Mit problem er bare, at jeg ikke er ret god til engelsk .Og jeg mener man kan få Frontpage  2003 i en Dansk udgave.
Men tak for Jeres hjælp.
hvordan skal jeg give point? når der står kommentar
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. juni 2007 - 18:57 #8
først når vi har givet et svar som dette - "normal" praksis at man først giver svar når man fornemmer man er tæt på afslutningen.

Du har ret i at der findes en dansk vers. af Frontpage - men den kan nok være svær at finde - den er trods alt gammel.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
20. juni 2007 - 20:03 #9
@ fotograf: du har ret i mange ting, men ikke lige i din sidste bemærkning.
en simpel søgning på edbpriser gav denne her http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=136&Parent=6&Sort=&Gallery=&Producent=360&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal152=&Equal190=&Equal215=&Submit.x=25&Submit.y=8
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. juni 2007 - 20:43 #10
Ha ha ....der er nogle der har set det her indlæg - prisen hos den eneste udbyder er steget den sidste uge fra 1.666,- til 2.199,-

Men den burde være til at finde billigere, en forhandler der gerne vil af med den.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
20. juni 2007 - 21:07 #11
jeps, heldigvis er det jo ikke det samme med den akademiske version, men der er der jo også flere der tilbyder den ;-)
Avatar billede beste Nybegynder
20. juni 2007 - 23:47 #12
jeg kan så fortælle, at der er flere der har frontpage til salg. Og det er ikke den akademiske vertion.Zitek har den og søger man på DK Pricrunner og Kelko popper der flere op.
Avatar billede beste Nybegynder
20. juni 2007 - 23:48 #13
tak for hjælpen.