Avatar billede miboha Praktikant
19. juni 2007 - 11:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gendanelse af skjulte drev på Acer Travelmate 4100

Jeg har en Acer Travelmate 4104WLMi hvorpå jeg har fået slettet de skjulte drev, som indeholder en masse data, der bliver brugt når computeren skal formateres eller windows skal geninstalleres. Derfor kan jeg nu ikke installere windows home edition som kom med computeren.

Mit spørgsmål er, om der er nogen der ved hvordan man får genoprettet de skjulte drev igen og får lagt den nødvendige data ind, så jeg kan installere windows?

Til dem der undrer sig over hvordan man gøre noget så dumt, som at slette de skjulte drev, må jeg hellere give en forklaring. Computeren har været udlånt til et familiemedlem, der installerede linux på den. Da jeg fik den tilbage ville jeg formatere og geninstallere windows hvilket jeg gjorde med den medfølgende cd, der er beregnet til selv samme formål. Men ligemeget hvad så kunne jeg ikke slippe ordentlig af med linux. Så opdagede jeg at der var et eller flere drev, som windows ikke kendte til, men som var skjulte og jeg tænkte at det nok var her at linux dataen lå. Jeg slettede disse drev for at oprette to separate drev jeg kunne bruge i windows. Først da computeren ikke ville færdiggøre installationen af windows, kom jeg i tanke om at  det nok var noget der skulle bruges til windows installationen og at jeg ikke burde have slettet de skjulte drev. Det er desværre for sent nu og jeg har alvorligt brug for hjælp.
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 11:56 #1
dvs du har en reinstallations cd, så ligger der intet på maskinen, kør en gang killdisk på disken så alt er slettet, og reisntaller.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
19. juni 2007 - 18:30 #2
Du kan muligvis få dine data tilbage med "getdataback" Den er bestemt ikke gratis,
men du kan downloade den og se, om den kan finde dine data. Men du kan først få
fat i dine data, når du har købt en licens. http://www.runtime.org/downloads.htm
Læg mærke til, er der er 2 versioner Fat og NTFS.
Du kan også prøve PCinspector, den er gratis, men ikke så effektiv som getdataback.
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm

Hvis du skal bruge Killdisk som sb foreslår, er den her:
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Det tager en H. tid at slette en harddisk med killdisk, og du må endelig ikke
have andre HDér sat til, for de overskrives også.
Avatar billede miboha Praktikant
19. juni 2007 - 21:17 #3
Jeg prøvede endnu en gang med installationscderne og denne gang virkede det. Mærkeligt. Men umiddelbart er mine problemer løst. Jeg giver pointene til screem_brille da han var først med et fornuftigt forslag, som jeg dog ikke fik brug for alligevel.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
20. juni 2007 - 15:51 #4
scream brille - At du er point happy er ok, men jeg forstår ikke, du vil være
bekendt at tage 200 point for så let et svar, som spørgeren ikke engang
kunne bruge til noget.

miboha - Du behøver ikke at give point, hvis du ikke får et svar du kan bruge.
Du kan selvfølgelig give point, hvis der alligevel har været en stor indsats
for at hjælpe, men det er der mildes talt ikke tale om her.
Men at give 200 point for ingenting er jo ren foræring.
Men det er selvfølgelig helt din egen afgørelse.
Avatar billede screem_brille Novice
20. juni 2007 - 16:02 #5
grevsky, jeg tager ikke 200 point, det er hvad der var udlovet, og som du kan se/læse er det altså spørger der bestemmer, er du utilfreds med det, så opret en tråd om det.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
20. juni 2007 - 16:27 #6
sb - Det fremgår klart af min sidste linie at du snakker uden om. Det handler
ikke om reglerne her på E. men om en smule personlig anstændighed fra din side.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juni 2007 - 08:08 #7
greysky - læs her begrundelsen for at spørger give SB point:
Citat: "Jeg giver pointene til screem_brille da han var først med et fornuftigt forslag, som jeg dog ikke fik brug for alligevel."
Avatar billede valbyhus Nybegynder
22. juni 2007 - 12:45 #8
john stigers - Det drejer sig kun om at screem brille har taget imod 200 point,
uden at have hjulpet med noget som helst. Det er det som jeg finder uanstændigt.
Han kunne i det mindste have bedt spørgeren om også selv at lægge et svar, så
de kunne have delt. Men ok det er hans ret at tage imod gaven.
Jeg fårstår faktisk heller ikke, at sb vil nedlade sig til det, for han er jo
en bruger med stor viden, som kan tjene masser af point ved reelt at hjælpe.
Og det er da også kedeligt, at en så dygtig mand er ved at være kendt som den
størte point-rytter på E:
Avatar billede screem_brille Novice
22. juni 2007 - 12:55 #9
greysky, det er folk som dig der ikke har sat sig ind i hvordan pointsystemet fungerer, der mener at folk som jeg er point ryttere.

og selv om spørger direkte skriver hvorfor fik jeg point, skal du komme med nedsættende kommentarer om mig (og det er du anmeldt for)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
22. juni 2007 - 13:15 #10
screeam brille - Og det skal komme fra dig, som har været deaktiveret af admin
på grund af usædvanlig dårlig opførsel her på E:
Men nevermind du gør bare dig selv til grin.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
22. juni 2007 - 14:04 #11
Og så er der lagt en dårlig karma til mig med henvisning til dette spørgsmål.
UNAVNGIVEN! Fy for pokker for en DÅRLIG MORAL!
Anstændighed menneske ANSTÆNDIGHED, siger det dig slet ikke noget?