Avatar billede buch78 Novice
21. juni 2007 - 19:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lav selv netværk

Hejsa.. jeg skal igang med at lave et netværk hjemme og mangler nogle komponenter. til det.. kan man ikke købe en kasse/boks med alt hvad man skal bruge..

lige som denne her bare j´med kat 6

http://webshop.nesa.dk/projects/nesa/shop/cmsdoc.nsf/content/nesp6bugtz?opendocument
Avatar billede leif Seniormester
21. juni 2007 - 21:27 #1
Skal du køre Gigabit ? Hvis Nej er der ingen grund til Kat6
Avatar billede buch78 Novice
21. juni 2007 - 21:55 #2
ok. jeg behøver ikke at køre gigabit.. hvis det er at jeg vil købe dåser og enkeltvis er der så et sted at anbefale
Avatar billede kenp Novice
22. juni 2007 - 17:45 #3
en mulighed www.green-line.dk
Avatar billede darrich Novice
06. juli 2007 - 13:50 #4
Det er nu nemt nok selv at finde stumperne.
Du skal gøre et valg om du vil bruge kablet netværk (10/100 Mbit)eller trådløst (54 Mbit).
1 router med f.eks. 4 port switch
1 netkort pr. pc som skal på net.
evt. x antal ethernet patch kabler hvis det ikke er trådløs net.

http://www.computercity.dk
kig under netværk
Avatar billede darrich Novice
06. juli 2007 - 13:51 #5
Det er nemt at sætte op.
Avatar billede buch78 Novice
06. juli 2007 - 19:01 #6
darrich

Har du kigget på det link. jeg har sat ind..

jeg ville have en færdig pakke/spand. lige som det på linket...
da vi skal modtage tv over ip. og bruge det til internet. routeren bliver en lejet en..
Avatar billede darrich Novice
09. juli 2007 - 15:36 #7
Fair nok...
og yep, det har jeg. Jeg har helt ærligt ikke set den type færdigpakke før, og har arbejdet meget med private netværk, så...tror ikke det bliver nemt at finde.
Trådløs giver dig større frihed med at flytte rundt uden at skulle trække(s) med kabler.
Avatar billede buch78 Novice
09. juli 2007 - 19:06 #8
Trådløs har også sine begrænsninger..

Sikkerhed
Hastighed

jeg skal bruge 2 x 20 Mbit til tv. og 10 Mbit til internet