Avatar billede morhen Nybegynder
25. juni 2007 - 01:36 Der er 6 kommentarer

Søgning på enter

Hej

Er det muligt at ændre nendeforstående søgebox, dvs. at fjerne søg knappen og istedet at aktivere søgnig via enter knappen?

<head>
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
  <title>S&ouml;kruta p&aring; webbsida</title>
<script language="JavaScript">
function search()
  {
window.open ('http://secure04.elibdrift.dk/F/-?func=find-c&ccl_term='+document.sok.sokord.value+'&local_base=ffflb&con_lng=far&format=000&charconv=default');
  }
</script>
</head>
<body onload="window.focus()">
<form name="sok">
<table border="0" cellpadding="3" width="90%">
<tr>
<td>
<input type="text" size="16" name="sokord">
<input type="button" value="S&ouml;k" onclick="search()">
</td>
</tr>
</table>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede roenving Novice
25. juni 2007 - 03:02 #1
<form name="sok" target="_blank" action="http://secure04.elibdrift.dk/F/-?func=find-c&ccl_term=" onsubmit="this.action+=this.sokord.value+'&local_base=ffflb&con_lng=far&format=000&charconv=default';">
<table border="0" cellpadding="3" width="90%">
<tr>
<td>
<input type="text" size="16" name="sokord">
<input type="submit" value="S&ouml;k">
</td>
</tr>
</table>
</form>

-- og så skal det andet javascript bare fjernes !-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. juni 2007 - 08:58 #2
..og så skal linien <input type="submit" value="S&ouml;k"> vel slettes...? :-)
Avatar billede roenving Novice
26. juni 2007 - 00:21 #3
Næh, for ellers eksekveres en submit jo ikke ...
Avatar billede morhen Nybegynder
26. juni 2007 - 09:33 #4
Du har ret - den fungerer ikke rigtigt ...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. juni 2007 - 10:24 #5
Brug roenving svar med følgende rettelse

<input type="submit" value="S&ouml;k"> ændres til <input type="submit" value="S&ouml;k" style="display:none";>

/Anders
Avatar billede roenving Novice
26. juni 2007 - 13:52 #6
Måske:

<form name="sok" target="_blank" method="post" action="http://secure04.elibdrift.dk/F/-?func=find-c&ccl_term=" onsubmit="this.action+=this.sokord.value+'&local_base=ffflb&con_lng=far&format=000&charconv=default';">
<table border="0" cellpadding="3" width="90%">
<tr>
<td>
<input type="text" size="16" name="sokord">
<input type="submit" value="S&ouml;k" style="display:none;">
</td>
</tr>
</table>
</form>

-- for lige at sikre, at get-metoden ikke overtager urlen !-)