Avatar billede hono Nybegynder
26. juni 2007 - 23:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fatal error under XP installation

Jeg har købt en helt ny computer uden styresystem - da jeg allerede har Win Xp med service pack 2. Det har jeg så forsøgt at installere - desværre ikke uden problemer.

Det gik fint i starten og jeg fik mulighed for at partitionere og formatere min harddisk. Så gik systemet i gang med at kopiere en masse filer og alt gik som det skulle.

Da jeg så nåede til den "blå skærm" som optræder under en Windows installation - der hvor der står hvor lang tid der er tilbage, hvor langt den er nået, hvilke nye features der er i windows osv. - gik det galt.

Efter punktet "Preparing installation", lige når den er nået til "Installing Windows", kommer følgende fejlmeddelelse frem:

"Fatal Error
An error has been encountered that prevents setup from continuing. Setup failed to install the product catalogs. This is a fatal error. The setup log files should contain more information. Press ok to view the setup log file"

I setup log filen står der så:

"Error: Installation failed: D:\l386\asms
Error message: The parameter is incorrect

Fatal error:
One of the components that Windows needs to continue setup could not be installed.
The parameter is incorrect"

Jeg har efterfølgende lånt en windows installations cd af en ven (i det tilfælde at det skulle være min cd den er gal med). Men hver gang jeg starter op forsøger den at fortsætte installationen derfra hvor den var nået til - med det resultat at jeg får fejlmeddelelsen på ny.

Jeg har søgt lidt på nettet, og fundet ud af at fejlen kan skyldes fejl i RAM'ene.

Mine spørgsmål er nu:
- Nogen der ved hvad der er galt, eller hvad jeg kan gøre for at finde ud af det?
- Er der nogen måde hvorpå jeg kan finde ud af om det er RAM'ene der skaber problemerne?
- Er der nogen måde hvorpå jeg kan få computeren til at forstå, at jeg gerne vil starte helt forfra. Altså prøve at installere min vens version, i stedet for at forsætte den igangværende installation?

Håber der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak

Hono
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juni 2007 - 23:38 #1
Se om denne vejledning kan hjælpe dig.
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede hono Nybegynder
26. juni 2007 - 23:44 #2
victor-1 >> Nej, desværre. Har set den... men gjorde det sådan set også som du beskriver i artiklen. Problemet opstår til trods herfor.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. juni 2007 - 00:25 #3
Den nemmeste måde at teste dine ram er, hvis du har mere end 1 ramblok. Så tag
en af dem ud på skift. Hvis du kun har 1 ramblok så kør microsoft ramtest fra
en boot CD. http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
27. juni 2007 - 08:04 #4
... eller via http://www.ultimatebootcd.com/download.html - der kan checkes/testes alverdens HARDWARE uanset hvilken SOFTWARE der er instaleret ..
Avatar billede hono Nybegynder
29. juni 2007 - 23:16 #5
dr1_larry >> Tak for linket. Det hjalp mig til at konkludere at RAM'ene i hvert fald virker som de skal. Smid et svar, så får du pointene.
30. juni 2007 - 09:11 #6
Ping...

(Det var et [svar]...)
04. juli 2007 - 18:50 #7