Avatar billede pkpedersen Nybegynder
27. juni 2007 - 02:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Regnskab / Løn

Hej.

Jeg har et mobildiskotek, og skal til at lave regnskab samt løn til de Deejay's vi har. Jeg ved ikke lige hvordan man kommer i gang med det.

Er der nogen der vil være behjælpelig med at lave det. ?
Avatar billede mugs Novice
27. juni 2007 - 05:21 #1
Måske kan du finde noget her, men da jeg ikke har megen forstand på Excel, kan jeg ikke være til yderligere hjælp:

http://www.startogvaekst.dk/sw7757.asp
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 07:34 #2
Jeg anbefale dig et rigtig regnskabsprogram, f.eks. summasummarum(gratis ved under 300 posteringer), se http://www.summarum.dk/

Det kræver selvfølgelig at man bruger noget tid på lige at sætte sig lidt ind i hvordan man laver regnskaber, men synes bestemt det har været det værd for mig.
Avatar billede b_hansen Novice
27. juni 2007 - 08:14 #3
Nu håber jeg ikke, at du skal lave skatteregnskab for 2006, for så har du lidt småtravlt *S*

Der findes en lang række skabeloner til lønsedler på internettet, som sagtens kan bruges. Jeg har osse en, hvis den har interesse. Du skal blot bruge lidt tid på at sætte dig ind i, hvilke oplysninger der SKAL være på lønsedlen, så den er helt korrekt.

Jeg kan også anbefale regnskabsprogrammet Summasummarum, da jeg selv bruger det professionelt (er revisor). Dog tvivler jeg på, at du kan bruge den gratis udgave, da der kun er plads til ialt 300 posteringer. Én enkelt lønseddel kan let indeholde 10 posteringer, og sådan en skal du vel lave mindst en gang om måneden. Dertil kommer så de løbende udgifter, såsom varekøb, administrationsomkostninger m.v.

Hvis du søger hjælp til bogføring og opstilling af selve regnskabet, så falder det uden for dette forum.
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
27. juni 2007 - 20:31 #4
b hansen:

Jeg kunne godt være interesseret i den skabelon du har. Så kan jeg kigge lidt på den.

Ang: Summasummarum.
Jeg tror ikke lige det er det jeg har brug for.

Det som jeg skal holde styr på til skattefar. Er salg og løn.

Som mobildiskotek kan man ikke blive momsregistreret
Jeg sælger en ydelse til en kunde, og skal afregne løn til en deejay

Så hvad vil være godt for mig. ?
Avatar billede b_hansen Novice
28. juni 2007 - 08:38 #5
Nu skal du passe på, at du ikke snyder dig selv...... Hvis du har andre udgifter end løn, må du også trække disse fra i skat, således at din skattepligtige indtægt reduceres med disse udgifter.

Hvis dit regnskab kun indeholder salg til én kunde og løn til én ansat, behøver du sådan set ikke et bogføringsprogram. Så kan du i princippet nøjes med at lave en opstilling, hvor du sammentæller dine indtægter, og derefter en opstilling, der sammentæller dine lønudgifter. Så trækker du udgifterne fra indtægterne, og har din skattepligtige indkomst. (det er naturligvis en noget forsimplet forklaring af at fremstille et skattemæssigt regnskabsresultat *S*)

Hvis du vil have skabelonen, skal du smide din mail-adresse
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
28. juni 2007 - 11:55 #6
b hansen:

Den kan sendes på følgende: pkpedersen@gmail.com

OK.
Men jeg køber en gang i mellem DJ udstyr og der er nogen gange at udstyret skal laves eller efterses.

Alså:
1. salg til en kunde
2. Løn til ansat
3. udgifter til DJ udstyr Nyt/brugt.
4. repration
5. diverse udgifter. (Kørsel, diæter. o.s.v)
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
30. juni 2007 - 08:17 #7
b_hamsen:

Har ikke modtaget skabelonen til lønsedler. ?
Avatar billede b_hansen Novice
03. juli 2007 - 09:33 #8
Så er skabelonen sendt.
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
30. juli 2007 - 13:36 #9
b_hansen:
Tak for skabelonen.