Avatar billede bjarnefilm Juniormester
28. juni 2007 - 11:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DVD afspiller, der altid starter forfra

Jeg har købt en Philips dvd optager med harddisk, DVDR3440H/31. Den er købt fra ny og kan købes i næsten alle butikker. Retur retten er udløbet. Tiden gik med at sætte sig ind i, hvordan apparatet virker. Men så har jeg opdaget, at den har den excentricitet, at hvis man trykker på stop, så starter den forfra med filmen. For at starte igen, på samme sted, skal man trykke pause.

Så har jeg skrevet en email til Philips. De skrev tilbage, at det hedder "apparatet har ikke nogen resume funktion". Så blev jeg så meget klogere.

Så har jeg ringet til Philips, og snakket med en venlig mand. Jeg spurgte om der kom en resume funktion med en software opdatering. Han sagde, at der kommer ikke nogen resume funktion. Så spurgte jeg om, hvad man gjorde, hvis man havde set en del af en film, og trykkede på pause, for at gå ud og hente kaffe, og så kommer tilbage og opdager, at man har trykket på stop. Så kan man ikke finde det sted på filmen, man er kommet til. Dertil svarede han, at man altid skulle huske at trykke på pause. Så ringede vi af.

Jeg ville også gerne have spurgt om, hvad hvis der kommer en på 5 år, og trykker på stop. Eller hvad hvis man ikke skal hente kaffe, men skal op og købe ind.

Der er også en anden ting, jeg har opdaget. Apparatet kan ikke starte en timer optagelse, hvis det er tændt. Så hvis man ser en film, og opdager at nu begynder en timer optagelse, så er man nødt til at trykke på stop og slukke.

Nu er de 14 dages retur ret desværre udløbet. Men jeg har tænkt mig to ting. Jeg vil hævde at apparatet er ubrugeligt. Og så vil jeg forlange pengene tilbage.

Alle kommentarer er velkomne.
Avatar billede AnyFellow Mester
28. juni 2007 - 12:58 #1
Umiddelbart synes jeg ikke dine problemer er alvorlige mangler ved produktet, med mindre salgsmaterialet fremhæver at de funktioner du ønsker er til stede.

Har du prøvet at kontakte det firma du har købt apparatet hos og høre om i kan finde ud af noget angående eventuel returnering af apparatet, idet du ikke synes det fungerer som du ville have forventet?

Ofte er forhandlere til at snakke med, men begynder du at slynge om dig med juridiske begreber og købelov med det samme, vil de henholde sig til hvad du har krav på, og ikke hvad de evt. kunne gøre for at få en tilfreds kunde.
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
30. juni 2007 - 11:06 #2
Når der ikke er en resume funktion, har det nogle uheldige konsekvenser. Hvis man ser er halv film, og pludselig opdager at man har en aftale, så er man nødt til at slukke for dvd apparatet. Hvis man ser en halv film, og telefonen ringer, og kæresten spørger om man vil med på stranden, så er man også nødt til at slukke for apparatet. I begge tilfælde kan apparatet ikke huske, hvor man er kommet til, og vil starte filmen forfra, næste gang man trykker på play. Med den begrundelse mener jeg at apparatet er ubrugeligt.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. juni 2007 - 11:45 #3
Det kan jo aldrig være sælgers problem, at køber ikke inden købet har undersøgt om en given vare har de funktioner køber ønsker.

Jeg vil mene, at du alene har dig selv at takke, med mindre, det forholder sig som kfisker skriver, at du er blevet vildledt.

Så du har nok ikke så mange muligheder end at håbe på sælgers velvilje og så se dig bedre for en anden gang INDEN du køber :)
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
06. juli 2007 - 13:36 #4
Jeg er i dialog med parterne i sagen. Jeg mener selvfølgelig, at jeg har ret. Og så skal man aldrig sige: Det har jeg ikke undersøgt, det er jo indlysende.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester