Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2007 - 21:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ingen Beep! Hvorfor?

Hej eksperter!

Jeg sidder lige og roder med lidt C#, men min pc siger ikke "beep", når den burde.
Der kommer slet ingen lyd fra CPU'en, når der burde komme en skinger tone. Kan det være fordi beep-funktionen er slået fra, og hvordan løser jeg problemet?
Jeg skal bruge funktionen til scriptet, så jeg håber på hjælp hurtigst muligt!
Avatar billede kbhadsten Nybegynder
02. juli 2007 - 11:40 #1
Lad os da se lidt kode!

Den biip-lyd du efterlyser kommer fra PC'ens indbyggede speaker. Denne kan være tilkoblet bundkortet via et kabel og sidde fastmonteret i kabinettet (http://www.dansdata.com/images/hx45/spkout320.jpg). Eller den kan være monteret direkte på bundkortet som et krystal (http://i.frazpc.pl/pliki/2002/artykuly/art130/zenith_21_d.jpg).

Denne enhed er selvfølgelig en nødvendighed hvis du vil høre lyd.

Man kan så vidt jeg ved ikke deaktivere PC speakeren via BIOS (Men jeg har jo heller ikke prøvet alle bundkort/BIOS'er der findes).
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2007 - 00:32 #2
Mhm, ligemeget nu, jeg har fået min promære pc tilbage fra reperation... og DEN har da en speaker ;)
Men bare smid et svar... Jeg tror fejler er, at speakeren i den relevante computer er forkert monteret.
Avatar billede kbhadsten Nybegynder
29. juli 2007 - 16:38 #3
svar!