Avatar billede lawyer Nybegynder
04. juni 2001 - 14:48 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Eksperten --> For meget spild-tid

Når man indlægger et spørgsmål her på Eksperten kan man roligt sætte en hel dag af til at forklare hvad det er man ønsker. Det seneste eksempel er http://www.eksperten.dk/spm/78479 hvor en gut præcist linker til det kan ønsker men skal blive ved med at forklare hvad det er han vil have. Jeg ved godt at det hele foregår i en god tone og i en god mening, men det tager altså for meget tid, hvis man hele tiden skal tjekke op på de kommentarer der kommer. Jeg siger ikke at jeg selv er bedre (Har selv gjort det flere gange), og det kommer sig nok af at når man keder sig..så sprøjter man rask væk kommentarer afsted. Jeg donerer 30 point til den der kommer med det bedste forslag til hvordan dette kan undgås.

Jeg kan se tdaugaard har lavet en TRO kopi af eksperten..den er bare grøn (Hvor nyskabende er det?). Hvilken er bedst ?
Avatar billede lawyer Nybegynder
04. juni 2001 - 14:53 #1
linket til tdaugaards side :

www.solutions2all.dk.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. juni 2001 - 14:56 #2
lawyer:> JEG har stået for det meste af udviklingen på www.solutions2all.dk, men jeg driver ikke sitet. Det var en freelance opgave og jeg er nu udvikler og admin der!

Det er ingen kopi ej ligner det eksperten. Der er intet nyskabende i det, men vi har samlet de ting som folk spørger efter på eet sted.

Et spørgeforum i stil med eksperten og et sourcecode/artikler/downloads/links system og et internet mail system.

Eksperten er vel bedst i og med at der allerede er en frygtelig masse brugere...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. juni 2001 - 15:00 #3
Jeg går i seng nu så jeg kan IKKE kommentere før jeg står op igen om ~13 timer.
Avatar billede lawyer Nybegynder
04. juni 2001 - 15:07 #4
Konkurrence er godt! Det gør som regel siderne bedre. Men umiddelbart synes jeg det ligner TEMMELIG meget og så er det jo begrænset hvad det kan føre med sig :-)
Avatar billede frock Nybegynder
04. juni 2001 - 15:09 #5
Du bruger den tid, du har lyst til.
Hverken mere eller mindre.

Jeg mener heller ikke det andet site ligner eksperten frygtelig meget (må der heller ikke være flere sites, der laver hardware reviews? Du er sgu langt ude)
Avatar billede lawyer Nybegynder
04. juni 2001 - 15:16 #6
Frock> Konkurrence er godt! (Har jeg iøvrigt skrevet)

Jeg tænkte mere på dem der har lavet eksperten...solutions ligner MEGET! Du får endda 300 point ved start.

Avatar billede proboss Nybegynder
04. juni 2001 - 15:19 #7
Jeg mener faktisk at det er godt med lidt konkurrence som lawyer skriver det er med til at gøre begge sidere bedre. for brugerende af samme der er ingen tvivl om at eksperten er størst men bedst ?? solutions2all er bare et alternativ til denne side, så kan folk jo vælge om man vil bruge den eller den anden eller enu bedre
bruge begge 2
Avatar billede lawyer Nybegynder
04. juni 2001 - 15:26 #8
proboss> Fuldstændig enig!

Jeg tror vi kan forvente endnu flere eksperten sites inden længe..tror mange er ved at trikke en sammen.

Jeg ville bare gerne høre om nogen havde erfaringer med dem BEGGE og hvad er forskellen og hvad er bedst. Proboss er vist inhabil i denne sag :-)Proboss er tilsyneladende admin sammen med tdaugaard.

Avatar billede proboss Nybegynder
04. juni 2001 - 15:33 #9
--> Lawyer ja jeg er inhabil hvad Solutions2all angår. men derfor kan man jo godt deltage,
og det er et meget svært spørgsmål du stiller for bruger du den enkelte side for at stille spørgsmål eller mangler du sourcecodes eller begge dele, derfor så brug begge 2 så har du adgang det det bedste at begge.
nå nu skal jeg nok være stille.
Avatar billede lawyer Nybegynder
04. juni 2001 - 21:44 #10
Proboss> Du må gerne deltage...  ;-) Det er en mands ret at forsvare sig!

Personligt har jeg det sådan..at hvis man ikke kan komme frem med noget nyt så skal man ikke opfinde noget der er opfundet for at leve højt på andres succes. Men det er min filosofi og den behøver andre ikke dele :-)I har så lavet et selvstændigt punkt der hedder sourcekode...I see..

Hvad med vi fik nogle uafhængige anmeldelser på bordet...

På 13 scalaen i jordnære kategorier som :

Overskuelighed :
1) Udseende :
2) Originalitet:
3) Funktionalitet:

Jeg stemmer : (Eksperten/solution2all)

1) (7/6)
2) (10/5)
3) (6/7) Eksperten har lige været nede!

Avatar billede lawyer Nybegynder
04. juni 2001 - 21:46 #11
4) Overskuelighed

(8/5)
Avatar billede thomasi273 Nybegynder
04. juni 2001 - 21:54 #12
1 (8/6)
2 (13/03)
3 (8/8)
4 (8/6)
Avatar billede journalist Nybegynder
04. juni 2001 - 21:58 #13
Jeg mener at sollution4all er noget nær en billig kopi :

1) (6/03)
2) (11/5)
3) (9/?)
4) (8/5) Sollution er RET forvirrende!
Avatar billede barefoot Nybegynder
04. juni 2001 - 22:00 #14
Jeg synes at sollutions2all er meeget svært at overskue.
Jeg ved ikke hvorfor, og der er menuer osv. men rent instinktivt kan jeg bare ikke orientere mig, og det irriterer mig!

Design får en medium karakter (8)
Originallitet får 6-7 (umiddelbart er det så bruge at den burde dumpe, men experten idéen har ikke være blandet med sourcecodes osv før...)
Jeg kender den ikke nok til at give karakter for funktionalitet.
Avatar billede lawyer Nybegynder
04. juni 2001 - 22:21 #15
Funktionalitet>

fx. En 14-årig pige kommer intetanende ind på sollution2all og vælger at downloade fx en linkmanager. Hun er ikke logget ind. Hun får at vide hun skal logge ind og det gør hun, men vil ikke downloade alligevel..så opstår der et irretationsmoment da hun er tvunget til at downloade filen for at kunne logge ind...prøv selv :-)
Avatar billede proboss Nybegynder
04. juni 2001 - 22:29 #16
--> lawyer du skal være logget in for at gøre brug at sourcecodes men ikke downloads
med mindre du kalder det download at hente sourcecodes ned
Avatar billede lawyer Nybegynder
04. juni 2001 - 22:39 #17
Proboss> Dette er 0,01% af fejlen den kom med...

PK[†k)u˺Linkmanager 3.0/showlink.aspÕXKoÛF>Ó€ÿÃtERbëe\'’…-ɨ¿\"¹É¡(R\\IÛR\\•\\ÙU‚ü›þ‡ 9詇ÞôÞC¦ÿ¢3»¤H;¶œ&°Q

Nu kan jeg jo fremstå som om jeg ville køre hetch mod jeres side..det er ikke meningen. Dette skulle ses som en hjælp for at rette fejlen.

Avatar billede darkhero Nybegynder
04. juni 2001 - 22:39 #18
1)(8/6)
2)(9/03) Fordi de ikke har lavet noget der ikke allerede eksistere det er jo bare en blanding af script.dk og eksperten.dk... deres layout er også næsten ligesom script.dk\'s
3)(9/6-7)
4)(9/5)

PS. er det kun mig der synes at s2a\'s logo minder om tinde.dk\'s ?
Avatar billede lawyer Nybegynder
04. juni 2001 - 22:40 #19
Den spørger om jeg vil downloade sourcekoden..så det kan frit fortolkes..
Avatar billede itfree1 Nybegynder
04. juni 2001 - 23:08 #20
1)(9/10)
2)(8/8)
3)(8/11)
4)(8/8)

Jeg bruger solutions2all fordi den har set hele og fordi at der er for meget at forklare på eksperten kommer man ved et uheld til at stille et spm som er dumt eller en anden har stillet det før har jeg set at det bliver ikke tilgivet på eksperten det har jeg ikke oplevet på solutions2all
Avatar billede lawyer Nybegynder
07. juni 2001 - 12:54 #21
der var igen der havde valgt svar så jeg beholder pointsne. Desunden held og lykke til sollution2all :-)