Avatar billede pmoll Praktikant
03. juli 2007 - 15:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

It-kundskabstest

Hej

Jeg har brug for nogle forskellige spørgsmål - og svar - som jeg kan bruge til at afdække nogle personers viden om it. Jeg skal afdække deres viden generelt, om Windows, Office og netværk.

Er der nogen af jer der har noget materiale jeg kan bruge? Det skal ikke være mere omfattende end det kan løbes igennem på 10-15 minutter.

Vh. Preben
Avatar billede jps6kb Novice
03. juli 2007 - 15:20 #1
Uhm.. hvilket niveau?
Avatar billede pmoll Praktikant
03. juli 2007 - 15:26 #2
De folk der skal vurderes skal bruges til 1. level support. Så udgangspunktet er at de skal have en god fundamental viden. Det er det der skal afklares.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2007 - 16:11 #3
Du er her : Eksperten : Spørgsmål & Svar : Eksperten :: Generelt :: It-kundskabstest :

(denne kategori er til eksperten relaterede spørgsmål)
Avatar billede stoorm Nybegynder
03. juli 2007 - 16:39 #4
Det kan godt være det bare er mig men man kan da ikke stille et spørgsmål om it uden selv at vide en del om det hvis du forstår hvad jeg mener.

man skal jo ligesom have noget baggrundsviden nu ved jeg jo ikke hvormeget du har men efter som du stiller sådan et spørgsmål så er mit gæt at det er lidt lavere end dem du vil stille spørgsmålene til.
Avatar billede pmoll Praktikant
03. juli 2007 - 21:05 #5
Jeg har fin viden om it og ved mere end de fleste. Og det uden at lyd smart. Men eftersom jeg skal bruge en tjeckliste med spørgsmål så jeg kommer bredt omkring tænkte jeg bare at der var nogle af jer der havde nogle gamle tests eller lignende liggende så jeg hurtigere kunne klaske min ønskede test/tjekliste sammen end selv sidde og lave den fra bunden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2007 - 21:44 #6
Hvis nu du lige gad og læse...
Du bruger en forkert kategori :)

Da du oprettede spørgsmålet, så du da ikke teksten?
"- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For a få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!"
Avatar billede pmoll Praktikant
03. juli 2007 - 21:52 #7
John du lader til at være bedre til katagorier end til at komme med brugbare svar. Så er du venlig at fortælle mig hvilken katagori den hører under.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2007 - 22:46 #8
"John du lader til at være bedre til katagorier end til at komme med brugbare svar."
Er det forbudt at hjælpe dig???!!!

Brug denne: http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/PC
Avatar billede jps6kb Novice
03. juli 2007 - 22:48 #9
pmoll .. først, umiddelbart under Fri debat.. der ville jeg poste det.
Men! Altså, det er da godt du ved så meget om It ;) Good for you?

Den bedste løsning må vel være, at lave nogle spm. ud fra de situationer man ville komme ud for lige i din virksomhed.. går ud fra det er noget job-halløj?

Det hjælper jo vitterligt ikke noget, at jeg kommer med en masse Novell-ting, hvis de skal supportere Office vel ;)

Du må da have en idé om, hvad de bliver udsat for.. så lav nogle spørgsmål ud fra det.
En færdig liste vil slet ikke være brugbar. Det giver dig ikke et indblik i noget som helst brugbart.
Avatar billede pmoll Praktikant
03. juli 2007 - 23:09 #10
John: Nej det er ikke forbudt at hjælpe det er jo derfor jeg henvender mig her. Men jeg ser ikke meget hjælp i dine svar, andet end "forkert katagori". Er det hjælp eller konstatering? Så har jeg ikke mere at sige til dine kommentarer.

Jeg er selv gået i gang med at nedskrive forskellige spørgsmål. Men det ville være rart med noget inspiration man kunne copy/paste.

jps smider du et svar så jeg kan lukke tråden?
Avatar billede jps6kb Novice
03. juli 2007 - 23:15 #11
oui
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juli 2007 - 13:31 #12