Avatar billede netrome Nybegynder
06. juli 2007 - 10:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computer slukker ved for meget load.

Jeg har købt et Asus A7v880 og smidt mine ting over i den, installeret windows på ny. Problemet er når jeg enten spiller eller udpakker noget (loader) hardiskne slukker computer, den giver ikke nogen advarsel.

Systemet er sådan:

Amd barton 2500+ xp
2 x 512 ddr
2 x samsung 400 gb SATA diske
1 x WD Raptor 74gb
1 x Gforce 7600 GS 512mb
1 x Promise Sata tx4
1 x 530 w strømforsyning
Avatar billede netrome Nybegynder
06. juli 2007 - 11:03 #1
Det minder meget om dette her.
http://www.eksperten.dk/spm/675918
Avatar billede netrome Nybegynder
06. juli 2007 - 11:04 #2
Ud over min kommer ind i windows og det hele.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. juli 2007 - 11:35 #3
Prøv lige i første omgang at slå automatisk genstart fra.Det gør du inde i system properties under advanced/startup and recovery..Se hvilken fejlmelding den giver.
Avatar billede netrome Nybegynder
06. juli 2007 - 11:47 #4
Det gjorde jeg men den gav ikke nogen fejlmelding, den giver ikke nogen blå skærm den slukker bare, så man skal have strømmen af pcen, og derefter tænde den igen.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. juli 2007 - 12:55 #5
Umidelebart ville jeg prøve med en ny strømforsygning hvis du har mulighed for det,og se om den kan køre stabilt med det..
Avatar billede darrich Novice
06. juli 2007 - 13:05 #6
det kan også være en enhed som bruger for meget strøm (periodisk), som gør strømforsyningen slår fra.
Er der sat et strømstik på grafikkortet? eller er det en model der får alt strøm fra bundkortet?
Avatar billede netrome Nybegynder
06. juli 2007 - 15:11 #7
Jeg prøver lige det med PSUen, GFXkortet får strøm fra PSUen
Avatar billede venturer Nybegynder
06. juli 2007 - 15:14 #8
Med 530W har du rigeligt til at drive dit system. De mulige forklaringer jeg kan komme på er:

1) "Noget" er ikke kølet ordenligt. Om det er grafikkortet, bundkortet eller CPU'en er du nødt til at måle dig til.

2) Strømforsyning er på paporet kraftig nok, men af en dårlig kvalitet.

3) Defekt hardware. universal svaret når alt andet fejler.
Avatar billede netrome Nybegynder
06. juli 2007 - 19:34 #9
Jeg prøver lige en test med at overbelaste hardisken, og se på temperaturen på de forskellige ting. Er der et program der kan teste ens bundkort?
Avatar billede kone Nybegynder
11. juli 2007 - 10:48 #10
Jeg vil tro det er varme der er problemet prøv og se om du har noget i bios der kan vise hvad din cpu temp er evt sætte shutdown temp  op  eller dearktivere shutdown temp
Avatar billede netrome Nybegynder
11. juli 2007 - 15:57 #11
Hmm jeg installerede Asus Probe og den indikerdede ikke noget varme problem, har leget lidt med hvornår den gør det, og når den overfører fra hardiske til hardisk med merer en 15 MB i sekundet lukker den ned.