Avatar billede ridslau Nybegynder
06. juli 2007 - 12:38 Der er 9 kommentarer

IIS og perl script kan ikke læse txt fil

Hej
Jeg har lige kopieret et perl script fra en Win2003 std server til en ny, men kan ikke få perl til at læse txt filer.
Perl virker fint, men når den skal hente information fra txt filer fejler den.

Jeg har givet fuld rettighed til IUSR og aktiveret Script på den overordnet mappe.

Kort
Win 2003 std server r2.
IIS
PERL og PHP installeret.

På for hånd tak.
Laurids
Avatar billede mfalck Praktikant
06. juli 2007 - 13:00 #1
skriver den noget ud når perl fejler ?
Avatar billede ridslau Nybegynder
06. juli 2007 - 13:12 #2
den skriver
Unable to open database dir. for reading

lidt fra script.

# finder alle databasefiler
opendir (DIR, "database") || &error("Unable to open database dir. for reading");
@files = grep { /\.txt/ } readdir(DIR);
close (DIR);
#print @files;
Avatar billede morhan Novice
06. juli 2007 - 13:23 #3
Hvis rettighederne er i orden, kan det måske være et problem med stien til "database". Filemon fra sysinternals kan være et nyttigt redskab til af finde ud af, hvor systemet forsøger at finde en given fil
Avatar billede mfalck Praktikant
06. juli 2007 - 13:26 #4
prøv evt at ændre
opendir (DIR, "database") || &error("Unable to open database dir. for reading");
til
opendir (DIR, "database") || &error("Unable to open database dir. for reading $!");

og kør den igen. Findes "database"-kataloget i samme katalog som perl-scriptet ?
Avatar billede ridslau Nybegynder
06. juli 2007 - 13:36 #5
Database mappen lægger i samme som scriptet.
Jeg bruge filemon og fandt ud af at den leder efter database ude i roden, men databasen ligger under cgi-bin/script/

Så hvordan for jeg scriptet til at kigge i samme mappe som den køres fra ?
Avatar billede mfalck Praktikant
06. juli 2007 - 13:45 #6
opendir (DIR, "<evt yderligere sti>/cgi-bin/script/database") || &error("Unable to open database dir. for reading");
Avatar billede ridslau Nybegynder
06. juli 2007 - 13:46 #7
Unable to open database dir. for reading No such file or directory
Avatar billede ridslau Nybegynder
06. juli 2007 - 13:46 #8
Hvis jeg gør det så kan den ikke finde de txt filer som lægger i mappen.
Avatar billede ridslau Nybegynder
06. juli 2007 - 13:48 #9
Hvis jeg flytter database mappen ud i roden virker det, men der er en hel del scripts som bruger txt filer i forskellige mapper.
Kan det være opsætningen af IIS som er forkert ?