Avatar billede simboy Nybegynder
07. juli 2007 - 09:24 Der er 3 kommentarer

Forbindelsen afbrydes.

Jeg har et problem, når jeg sidder og surfer på internettet, så afbrydes min forbindelse på min maskine, men jeg kan komme på nettet via min bærbare, så mit problem er på min stationære"tror jeg".
Afbrydelsen kommer ikke regelmæssigt.
Forbindelsen kommer igen når jeg har genstartet min maskine.

Min Maskine har et Marvel Yukon 88E8001 Netkort, jeg har McAfee Security center 11 installeret.
Mit styresystem er Win XP pro sp2
alle drivere er opdaterede.
Avatar billede oskar Nybegynder
08. juli 2007 - 11:35 #1
Jeg fik et tilsvarende problem da jeg skiftede udbyder. Det hjalp på forbindelsen at køre en Reparer på netværksforbindelsen eller en ipconfig /flushdns & ipconfig /registerdns

Derfor lavede jeg dette lille vbscript der har holdt forbindelsen åben siden:

strCommand = "ipconfig /flushdns"
strCommand2 = "ipconfig /registerdns"
set objWshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
rul = 1
Do While rul >= 1
  intRC = objWshShell.Run(strCommand, 0, TRUE)
  intRC = objWshShell.Run(strCommand2, 0, TRUE)
  wscript.sleep 2000
  If rul < 1 Then Exit Do
Loop
Avatar billede simboy Nybegynder
23. juli 2007 - 00:03 #2
Det var ikke udbyderen, jeg er sikker på at det var mit onboard netkort. Har købt et nyt netkort så kører det.
Avatar billede oskar Nybegynder
23. juli 2007 - 00:21 #3
Så må du hellere lægge et svar og give dig selv pointene.