Avatar billede mr.t.man Nybegynder
07. juli 2007 - 09:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

FRAMES i html?

Hej eksperter!

Jeg har to domæner på hver sit webhotel. Min webside ligger på det ene webhotel, men skal præsenteres på det andet domæne, hvor domænenavnet skal beholdes i browserens adresselinie. Derfor har jeg forsøgt med en simpel HTML-løsning, med en frame med to rammer, hvor den ene skal vise siden. Jeg har også forsøgt med en lokal html-fil som indlæser "http://www.XXXXXX.dk" i ramme to, men dette giver blot samme problem: En hvid side.

Nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak..

<html>
<head>
    <title>XXXX</title>

</head>
<body>
<frameset frameborder="0" framespacing="0" border="0" rows="0%,*" cols="100%">
    <frame src="tom.htm" name="XXXX" scrolling="no">
    <frame src="http://www.XXXXXX.dk" name="XXXX" scrolling="auto">
</frameset>

</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2007 - 11:57 #1
Jeg er ikke rigtig klar over hvad du mener, men du kalder med et link en anden side

<a href="http://www.din_side_hos_udbyder.dk/mappe_navn/index.htm" target="_blank">
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
07. juli 2007 - 12:11 #2
Eksempel: Jeg har to domæner, 1.dk og 2.dk. Til hver af disse domæner er der et webhotel. Der ligger en webside på 2.dk som skal vises på 1.dk, uden at "1.dk" bliver lavet om til "2.dk" i browserens adresselinie... Håber det er til at forstå :)
Avatar billede oskar Nybegynder
08. juli 2007 - 11:29 #3
Du skal bruge en iframe. Noget i stil med

<html><head>
    <title>Website 2 vises i site 1</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
</head>
<body>
<iframe align="Center" frameborder="0" height="567" marginheight="0" marginwidth="0" name="Vis2" scrolling="Auto" src="http://www.2.dk" width="100%"></iframe>
</body></html>

Height=567 er fordi firefox ikke kan finde ud af værdien 100%
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
08. juli 2007 - 12:28 #4
Hej oskar, tak for dit svar.

Ja, det virker, men bevirker bare at der kommer en "ramme" omkring.. Det skulle jeg gerne undgå..
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
08. juli 2007 - 12:35 #5
Så fandt jeg selv en løsning. Frameset må åbenbart ikke ligge inde for body. :-)

<html><head>
    <title>frames</title>

</head>

<frameset frameborder="0" framespacing="0" border="0" rows="0%,*" cols="100%">
    <frame src="tom.htm" name="1.dk" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0">
    <frame src="2.dk" name="2.dk" scrolling="auto" marginheight="0" marginwidth="0">
</frameset>
<body>
</body>
</html>
Avatar billede roenving Novice
10. juli 2007 - 11:43 #6
-- nej, i et frameset-dokument kan der kun ligge body-tags inde i et noframes-element !-)
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
10. juli 2007 - 16:35 #7
Øhh.. jeg er ikke helt med? :-)
Avatar billede roenving Novice
10. juli 2007 - 16:37 #8
I et normalt html-dokument er strukturen:

html
  head
  body

-- i et frameset-dokument er strukturen:

html
  head
  frameset

+ evt.
  noframes
    body
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
10. juli 2007 - 17:32 #9
Nåå ja, selvfølgelig.. Og understøtter browseren ikke frames vises indholdet i noframes..

Det er ikke sådan når det er over et år siden man rigtig har rodet med html og den slags :-)

Men tak for the lesson ;-)
Avatar billede roenving Novice
10. juli 2007 - 17:38 #10
U'r welcome ,-)