Avatar billede neverknow Nybegynder
09. juli 2007 - 13:10 Der er 4 kommentarer

Repeat-y fejl ved visning i IE

Hej Eksperter,

Jeg er ved at lave en side og er løbet ind i et problem, som jeg har stirret mig totalt blind på.

Jeg kan godt lide, at alle browsere viser siden så ens som muligt, derfor tjekker jeg altid løbende i IE 6+7, Opera og Firefox. På nedenstående side er der et problem i IE med nyhedsboksen i bunden af denne. Der kommer ligesom et hul i boksen hvor den ikke viser repeat-y ordentligt?

Fejlen fremkommer kun i IE og ikke i de andre browsere.

Siden:
http://supeo.dk/mydesign/index.php

CSS:
http://supeo.dk/mydesign/layout.css

Jeg kan bare i slet ikke finde fejlen men hvis jeg isolere nyhedsboksen helt fra resten af siden så er fejlen der ikke.

Har i nogle ideér? Jeg har som sagt stirret mig helt og aldeles blind!

MVH NeverKnow
Avatar billede neverknow Nybegynder
09. juli 2007 - 21:05 #1
Hvis man ikke skulle have spottet fejlen har jeg prøvet at pensle den lidt ud her:

http://peecee.dk/resize.php?id=56442
Avatar billede carl_r Nybegynder
10. juli 2007 - 08:52 #2
Som det ser ud i min IE 6 er det et meget lille problem, som man næppe vil hæfte sig ved hvis man ikke ser siden i forskellige browsere. Men det forekommer mig, at jeg engang har løst et lignende problem ved at sætte padding-bottom:0;
Avatar billede neverknow Nybegynder
10. juli 2007 - 09:05 #3
For mig er det et stort problem, det ødelægger ideén i selve den boks der.

Det forekommer mig at hvis jeg nu tabber over i et andet vindue og tabber tilbage igen så bliver fejlen mindre synlig. Trykker man på et link eller F5 så kan man igen se hele fejlen.

Så det er tydeligvis en fejl i måden IE tolker CSS'en på. Jeg har tjekket med W3C og jeg har overholdt standarden.

Prøver lige padding-bottom:0;
Avatar billede neverknow Nybegynder
11. juli 2007 - 00:17 #4
Jeg fandt problemet ved at fjerne ALT css og starte forfra. Derfra tilføjede jeg så et element af gangen indtil fejlen fremkom.

Problemet var de elementer der havde float: right; i sig og det var #menu_box der faktisk udgjorde problemet.

Min erfaring med float indtil videre er at man skal passe enormt på med at bruge det!