Avatar billede gnyff Nybegynder
09. juli 2007 - 14:47 Der er 2 kommentarer

installer aspSmartUpload på IIS 6.0

Hej Eksperter

Jeg er endt i et problem med IIS.
Jeg har forsøgt at finde og installere aspSmartUpload, men det er stadig ikke lykkes for mig.

Nu har jeg kopieret filerne aspsmartupload.dll og aspsmartuploadutil.dll i system 32 og kørt Regsrv på begge filer.

Men når jeg prøver at uploade filerne med aspsmartupload får jeg fejl. Enten skal jeg skrive brugernavn og adgangskode, ellers får jeg afvide at jeg ikke har adgang til at bruge den service, eller også får jeg af vide at intetnet explorer ikke kan vise denne side.

Det skal lige siges at det er lokalt på min windows XP og med IIS 6.0 (Tror jeg nok )

Hvordan får man installeret den service?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
17. juli 2007 - 13:24 #1
det er lidt tid siden jeg selv har leget med aspsmartupload, men så vidt jeg huske skal du ind på din IIS og på den mappe du uploader filerne tildel rettigheder.

hvis du får en fejl besked kan du så ikke poste den herinde?
Avatar billede lord_mike Nybegynder
06. august 2007 - 14:30 #2
IIS på Windows XP er altid 5.0.
Hvis den spørger efter pass / bruger så sørg for at i IIS kontrol panelet at din Web server er sat til at alle kan se den...

Således her:
Højreklik (Websitet) -> Properties
Directory secuity (Faneblad)
"Authentication and access control" -> Edit

-Sørg for at der er flueben i "Allow anonymous access"
-Angiv brugernavn / pass på den bruger som anonyme personer skal bruge.
--Typisk "IUSR_<SERVERNAVN>" ie. "IUSR_MINPC"

Deruodver skal du sørge for at den bruger som du har angivet har læserettigheder på de filer den skal have adgang til... Nemmest er det at højreklikke på din rodmappe (C:\Inetpub\wwwroot) og sætte sikkerhedsindstillinger til at IUSR har læserettigheder.

-Mike