Avatar billede majasti Nybegynder
09. juli 2007 - 17:33 Der er 14 kommentarer

Ekstern harddisk uden strømforsyning og USB-tilkobling

Kan nogle angive nogle links til diverse eksterne harddiske der ikke gør brug af strømforsyning og kan tilkobles computer vha. usb-indgang. Harddisken skal indeholde 200gb eller derover.
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 17:41 #1
hvis det er en 3.5" disk du vil bruge så nej, den kræver både 5 og 12V og USBm ahr kun 5V og kan ikke laves om så den kan give strøm nok på 12V.
Avatar billede majasti Nybegynder
09. juli 2007 - 18:02 #3
nå forsøren. irriterende ;)

kan i så anbefale nogle eksterne harddiske?
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. juli 2007 - 19:09 #4
køb en 2.5 tomme bærbar disk og et tilhørende lagrings kabinet, problem løst. Om en 200gb kan trækkes på 1 usb stik er jeg dog ikke helt 100% sikker på så det kan være du skal bruge 2 usb stik
Avatar billede kone Nybegynder
11. juli 2007 - 10:43 #6
Det er ikke nødvendigt og bruge begge usb stik på en 2,5 tomme extern kabinet.
Har selv et og bruger kun det ene,så det kan nemt lade sig gøre.
Der er ingen forskel om du bruger begge stik, for det ene stik er til strøm og det andet er til data,men den trækker fint strøm med stikker til data så det er bare og
få købt et kabinet og en disk kabinet kan købes for 300-400 kr
harddisk kan fåes for 700-800 kr
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. juli 2007 - 11:07 #7
Ja det er rigtigt, men nogle 2.5 tommer diske er så store at de kræver mere strøm end 1 USB udgang kan levere og så skal man bruge et xtra usb stik til xtra strøm. Det kan også variere fra computer til computer, min kører fint på nogle, men skal bruge xtra stikket på nogle og det er kun en 80GB.. Stikket til data trækker også strøm, men ikke altid nok
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. juli 2007 - 11:09 #8
kone

1. hvorfor ligger du svar uden reelle forslag?

2. Den billigste disk 200gb  (2.5 tomme) koster ca 850

3. lagrings kabinet fås fra 150kr
Avatar billede kone Nybegynder
11. juli 2007 - 11:15 #9
Ok det kan du jo nok have ret i har aldrig haft min 2,5 tommer på en anden pc da jeg bruger den til backup når dagen er forbi, og det kører fint.
Det er 100gb disk jeg har banket ind i kassen,
Avatar billede screem_brille Novice
11. juli 2007 - 11:17 #10
kone, det er ikke korrekt at der ikke er 2.5" diske der kræver mere strøm end andre, jeg har du diske der ligegyldigt hvad ikke kan startes op når de sidder på power over USB.
Avatar billede kone Nybegynder
11. juli 2007 - 11:22 #11
Så er det jeg Spørger Hvad du mener med det. de priser jeg har lagt ud er ikke så langt fra dine. og med hensyn til svar så er det en fejl det må i meget undskylde
den sidste du mener det er sku nok lige billigt nok men man ved aldrig man kan jo tage fejl ikke også
Avatar billede kone Nybegynder
11. juli 2007 - 11:27 #12
ok det er muligt men jeg har bare været heldig så.
Nå nu må i ha det har noget arbejde der skal laves færdig
følger op om et par timer ha det så godt så længe,,
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. juli 2007 - 11:28 #13
På et support forum var det måske en ide at være mere sikker på sine indlæg mht pris, og links hjælper altid, folk kan jo være n00bs ;)

Men god arbejdslyst :)
Avatar billede sjaboay- Nybegynder
29. november 2007 - 18:48 #14
Hej med dig...

#Køb af ekstern harddisk uden strømforsyning, men med strøm fra USB Guide#

For et stykke tid siden skulle jeg rådgive min ven om køb af en ekstern harddisk...

Da jeg selv har haft en ekstern harddisk med strømforsyning valgte jeg kun at fokusere på dem som får strøm gennem USB, da jeg af erfaring kan sige at eksterne harddiske med strømfornyning er "#"#¤% fucking irriterende og bulky!!!
Yderligere vil jeg fortælle dig at den harddisk jeg havde ikke var hårdført designet og så en dag var alle mine filer ligepludselig væk... derfor anbefaler jeg stærk at du køber en hårdfør en...

Nå, men da der desværre ikke var lavet nogen samlet guide eller eksistrerede forummer der havde gennemdiskuteret emnet (eksterne harddiske uden strømforsyning) (som der gør for så meget andet)besluttede jeg mig for at gennemgå hele markedet og så lave min egen guide og sende til ham...

Den kan du nu ligeså godt få...
HUSK lad være med bare at trykke Download, men højreklik istedet og vælg Save Target As, da filen ellers vises rodet i browseren.... Her er filen: http://peecee.dk/?id=81875

Forstår ikke hvorfor du vil have en på 200 GB... syntes selv at det må være smartere at have 2 på 100 GB, da man så kan fordele sine ting på dem og vælge nogen gange kun at tage nogle af sine data med, men vil i min anbefaling til dig vælge at overholde det krav...

Hvad er så mit bud på hvilken du skal købe?
Som du nok kan forstå ud fra Ud fra guide-filen er mit råd: Buffalo MiniStation™ TurboUSB Simpelthen på grund af at den er hårdfør... MÆRK DIG MINE ORD: Køb ikke en ekstern harddisk der ikke er hårdført designet!!! Min oplevelse forklarer tydeligt hvorfor= jeg mistede hele indholdet (ikke havde gemt andre steder) på den ikke-beskyttede som jeg havde...
Grunden til at jeg ikke siger du skal købe Lacie'n (den hurtigste) som jeg ellers i min guide giver 1. pladsen er fordi at den kun er på 100 GB
Hov jeg kan se at siden jeg skrev guiden skriver Lacie på deres hjemmeside nu også at de har en 200GB version der kører med 7200RPM (gjorde de ikke dengang, der havde de kun en 100 GB version med 7200 RPM) derfor anbefaler jeg dig selvfølgelig denne, men har ikke noget link...

Håber du kunne bruge det til noget :)

P.S. Mit svar er modificeret ud fra mit svar i følgende 2 tråde: http://www.hol.dk/traad.aspx?fid=22&tid=408351 &
http://www.kandu.dk/Spg109232.aspx