Avatar billede script Nybegynder
13. juli 2007 - 15:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra bilbasen

Er der nogen der ved hvordan man kan lave et udtræk fra bilbasen's database ud i en excel fil, eller ind i en anden hjemmeside. Det jeg mener er ligesom boliga.dk gør med boligsiden.dk. Det skal så kunne give mig en given bils laveste pris på bilbasen, og den reelle pris lige på den her bil, sammenlignet på model og kilometer tal.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. juli 2007 - 15:37 #1
Excel -> Data -> Importer Externe data -> Ny webforespørgsel
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. juli 2007 - 15:39 #2
Eller marker nedefra og op i IE og sæt ind i Excel. Så får du formateringen med.
Avatar billede script Nybegynder
14. juli 2007 - 22:30 #3
Ok vi er måske lidt på vej, men hvis der så er flere under sider hvordan får man så dem med?
Avatar billede script Nybegynder
14. juli 2007 - 22:36 #4
Kan man evt lave noget med en macro i excel, som laver de opslag automatisk på bilbasen som man har brug for, ud fra en liste? Listen indeholder model, kilometer og årgang. Det ville måske være det bedste hvis det kunne lykkes.
Avatar billede script Nybegynder
14. juli 2007 - 22:58 #5
Eller kan man på en måde tage et dump af databasen, til local maskine. Og derefter lave noget udtræk?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. juli 2007 - 01:12 #6
At skulle lave en makro til det, er nok langsommere end blot at hente de data du ønsker.
Avatar billede script Nybegynder
30. juli 2007 - 11:26 #7
Nå, det er der altså ikke nogen der kan hjælpe med. Spm lukkes
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. juli 2007 - 12:56 #8
Du kunne have svaret på min kommentar.

Det er helt sikkert at boliga har en aftale med bilbasen om adgang til deres database.
Det du ønsker kan kun delvist lade sig gøre, da man ikke kan vide antallet af hits på forhånd. Prøv denne: http://www.racingcar.dk/eksperten/script/Bilbasen.xls
Avatar billede euhp Nybegynder
12. august 2007 - 10:28 #9
script - man kan godt lave en smart udtræk (som tager websiderne og gemmer dataen). Men jeg har arbejdet hos bilbasen og det du gerne vil, er helt sikkert de ville retsforfølge dig for. De har ophavsret på det materiale der ligger på serverne og overvåger trafikken ret nøje.

Så lad hellere være