Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2007 - 20:34 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

MSN log?

Jeg søger et ekternt program som logger alt aktivitet i MSN. Altså hvilke konti der logger på - og samtalerne, tidspunkter mv.

Der skal selvfølgelig ikke ligge et ikon i systemtray og afsløre det hele :-)
14. juli 2007 - 20:41 #1
... skal det være din EGEN MSN ? Eller en anden (ganske uvidende?) person/bruger ?
Avatar billede screem_brille Novice
14. juli 2007 - 20:53 #2
dit spørgsmål hører ikke hjemme på eksperten, det er ulovligt det du vil, og kan give op til 6 måneders fængsel.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2007 - 21:10 #3
Rolig nu screem.

Ja det er selvfølgelig min egen MSN på min egen computer.

Hvis det er ulovligt til min egen comp lukker jeg bare spørgsmålet. Det vidste jeg ikke. Er det det?
Avatar billede leif Seniormester
14. juli 2007 - 21:18 #4
Det er ikke ulovligt hvis du er den eneste som bruger maskinen.

Hvis andre bruger maskinen er der strenge regler for hvad du må og skal informere dine brugere om.
Avatar billede screem_brille Novice
14. juli 2007 - 21:46 #5
som du har beskrevet dit spørgsmål, er det ulovligt (du kan jo ikke afsløre hvad du selv har skrevet, men du kan afsløre hvad andre har skrevet), og jeg er skam helt rolig ;)
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2007 - 21:57 #6
Det er min egen comp. Mig som bruger. Det med systemtray er pga det ikke skal belaste computeren med mange ram. Hvis det gør det er det ligemeget...
Avatar billede snowball Novice
14. juli 2007 - 23:54 #7
Sådan som jeg læser spørgsmålet, så kan det forstås på flere måder.

Én af måderne (og den lovlige) er du vil holde øje med hvordan kontaktpersonerne på din egen MSN liste opfører sig (hvornår de logger af/på, ændrer status, ændrer personlig meddelelse osv.) samt gemme dine egne samtaler.

Alt dette kan Messenger Plus! Live - http://www.msgpluslive.dk/ - gøre via funktionerne "Begivenhedslog" og "Samtale-logføring". Vælger du at installere programmet, så husk at nægte at støtte til sponsor programmerne, da du ellers vil få spyware på din PC!
Avatar billede screem_brille Novice
14. juli 2007 - 23:57 #8
snowball det er ret uheldigt at du som admin besvarer et ulovligt spørgsmål (det er jo tydeligt at det er andres samtaler der skal overvåges)
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2007 - 00:05 #9
Tak for svar.

Tak for den tillid der ikke er Screem_brille ??? Jeg har jo netop skrevet at det er til MIN EGEN PC - bliver det mere tydeligt at jeg gentager det 2 eller 3 gange?? Muligvis for dig.

Jeg lukker her.

Tak for hjælpen snowball - jeg prøver nævnte program.
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2007 - 00:16 #10
selvom det er din egen pc, må du ikke overvåge hvad andre laver på den uden de ved det, det er stadig ulovligt.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2007 - 00:24 #11
Er det meningen at jeg vil det ?

Noget helt andet er vel også at folk der sætter sig ved MIN pc er deres ansvar? Det kan da næsten ikke være rigtigt man skal (juridisk set) sige hvad man har på computeren af programmer og dens retningslinjer mv.?
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2007 - 00:35 #12
som du skrev dit spørgsmål, så skal man være ualmindelig naiv/godtroede hvis man ikke kan se det er andres msn du vil overvåge på din computer, og nej det er ikke lovligt, du tilegner dig informationer du ikke har ret til (det hører under brev hemmeligheden)
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. juli 2007 - 01:03 #13
Screem -> Folk kan jo bare undlade, at logge på hans computer hvis de har hemmeligheder.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2007 - 01:06 #14
Screem - Serious hopeless...

Bacardil - præcis ...
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2007 - 01:17 #15
bacardil jeg er altså ligeglad, det er ikke mig der bryder loven, og i værste tilfælde risikerer 1/2 års fængsel.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. juli 2007 - 01:49 #16
Ligeledes heller ikke jeg, hvis programmet bruges ulovligt. Så er vi jo enige :)  Forsat god nat!
Avatar billede huset Praktikant
15. juli 2007 - 08:14 #17
Du må godt bruge keyloggers, hvis det er på din egen private bærbare computer. Men det er ulovligt at bruge på en fælles maskine.

Om hvornår en computer er fælles er en noget flydende grænse, men så snart der er forskellige profiler på computeren, er det ulovligt at overvåge eller logge på den andens profil. Når det gælder personovervågning, er loven altså ofte en jernkugle om benene på hjemme-detektiven. Men overvågningsudstyr er ikke kun forbeholdt forsmåede partnere, for der er ofte god grund til at overvåge sommerhuset, garagen eller børneværelset.
Avatar billede leif Seniormester
15. juli 2007 - 09:22 #18
Som jeg forstod på en Jurist jeg snakkede med om denne problematik:

Lige som med overvågning, så skal man gøre det tydeligt overfor dem som kommer, at de bliver overvåget således at de kan tage at valg om de ønsker dette. Og derved tage det valg om de ønsker at træde ind i rummet eller bruge computeren.
Avatar billede snowball Novice
15. juli 2007 - 13:00 #19
screem_brille: Jeg har hele tiden holdt mig til den lovlige måde at tolke dette spørgsmål på - altså at det er på hans EGEN PC, og med hans EGEN MSN konto hvor han vil holde øje med hans EGNE kontaktpersoner og EGNE samtaler. At du evig mistroisk vil holde dig til den ulovlige måde, er dit eget problem.

Hvis du mener jeg har gjort noget ulovligt, så må du jo anmelde det!
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2007 - 13:13 #20
snowball hvorfor skal jeg anmelde dig, det er jo dig selv der afgør om reglerne er overtrådt, så det vil da være spild af tid, men citat: Der skal selvfølgelig ikke ligge et ikon i systemtray og afsløre det hele :-) afsløre hvad ? når det kun er spørgers egen konto han vil overvåge er der jo ikke noget at afsløre, det er der derimod hvis det en anden bruger der logger på.
Avatar billede huset Praktikant
15. juli 2007 - 15:02 #21
Hver tyv tror hver mand stjæler ;)

HVIS maskinen benyttes af andre, så skal der informaeres om maskinen overvåges med f. eks keylogxx, men er det hans EGEN konto på msn der er frygt for benyttes, så er det ikke ulovligt at logge samtalerne. Hertil gemmer msn selv hvis det vælges, en oversigt over samtalerne.

At postulere det giver 6 mrd i kassen er nok at skyde gråspurve med kanoner selvom det er angivet i dansk lovgivning.