Avatar billede kokholm Nybegynder
15. juli 2007 - 12:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oscommerce shops med delt database?

Hej Eksperter,

Er det muligt at forskellige domæner med oscommerce kan deles om databasen for varerne men stadig have eget login med ordreoversigt osv.

Grunden til jeg spørger er:

Vi har en række personer som landet over er forhandlere af samme varer. De har hver deres oscommerce shop på nettet med egne domæner.
Vi påtænker nu, hvis det er muligt, at holde forhandlernes varedatabase løbende opdateret med rette varer, nyheder, tilbud osv...

Men hvordan deler man lige den del af databasen og er det muligt?
Avatar billede leif Seniormester
15. juli 2007 - 12:37 #1
Man kunne sikkert lave et Update script som henter de oplysninger fra jeres server og ligger dem ind i deres database, men hvad så hvis forhandleren har oprettet nogen varer som ikke kommer fra jer ?
Avatar billede kokholm Nybegynder
15. juli 2007 - 12:44 #2
De forskellige shops rummer udelukkende vor produkter - så det er ikke et problem...

De fleste shops ligger endvidere på vor server men med hvert sit domænenavn.

Det ville helt klart være at foretrække om vi kunne nøjes med at opdatere ét sted og at de andre shops så trak vareoplysningerne derfra ?

Det er bare væsentligt for mig at den enkelte forhandler stadig har sit eget login og oversigt for sin shop hvis du forstår...
Avatar billede leif Seniormester
15. juli 2007 - 12:49 #3
Det vil kræve en del tilpasning som jeg kan se at fordele det over flere databaser, men alle i samme Database men med tilpasset database_tables.php kan det lade sig gøre
Avatar billede leif Seniormester
15. juli 2007 - 12:50 #4
Man kunne jo lave noget Cronjob 1 gang i døgnet, men selvfølgelig afhængig af hvor ofte der sker ændringer, som opdaterer de forskellige databaser
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
15. juli 2007 - 16:37 #5
Tror det er denne du skal bruge : http://www.oscommerce.com/community/contributions,3623/category,all/search,multishop
Avatar billede kokholm Nybegynder
15. juli 2007 - 22:01 #6
The-exterminator - Nu har jeg godt nok lige holdt ferie i Frankrig, men så skrap til det franske sprog er jeg heller ikke ;-)

Tror du den findes i en mere forståelig udgave?? - hehehe

Har lidt vanskeligt ved at vurdere om det er løsningen jeg har brug for..
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
16. juli 2007 - 15:22 #7
Ellers så prøv denne her : http://www.oscommerce.com/community/contributions,1730/category,all/search,multi
Avatar billede kokholm Nybegynder
06. august 2007 - 10:15 #8
tak for forslaget - vil prøve at arbejde lidt videre for at se om det kan bruges.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
06. august 2007 - 21:10 #9
Det burde være den, da den gør som du efterspørger.
Jeg roder en del med osc shop system, du kan se min demoshop her : www.the-exterminator.dk