Avatar billede martin1000ben Nybegynder
21. juli 2007 - 16:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejlfind: Skærm tænder men ingen tekst

En dag blev computeren tændt - alt kørte normalt, skærmen blev tændt efter de 3-4 sek. der normalt går - men der kom intet tekst (BIOS tekst) på skærmen. Jeg lagde mærke til at computeren slukkede med det samme da jeg trykkede på power knappen (den plejer at skulle holdes inde i et par sek)

Er det et dødt grafikkort? - Blæserne kører normalt, og kølerne er fornyligt blevet nypudset så det er ikke et varme problem.

Specs:
AMD Athlon 2800+
ASUS A7N8X-deluxe bundkort
MSI GeForce 6600 GT gfx kort
Avatar billede hugodell Nybegynder
22. juli 2007 - 00:16 #1
Har du onboard VGA på bundkortet? I så fald så prøv at sætte skærmen til der.
Så kan du da i det mindste finde ud af om gfx kortet er stået af.
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
25. juli 2007 - 15:22 #2
Det har jeg desværre ikke - men jeg prøver lige at hapse et AGP gfx kort fra arbejde af... så må vi se om det er det der er galt.

Men lyder det egentlig sandsynligt at det kan være gfx kortet ?
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
07. april 2008 - 03:04 #3
Det viste sig så at være PSU'en der var mærkelig.