Avatar billede hitchcock Praktikant
22. juli 2007 - 18:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overført video kun i sort/hvid?

Hej derude.

Vi har købt et noname produkt kaldet DVD Maker USB 2.0 Capture Box, som er til overførsel af video via composite/svhs. Når vi så overfører film fra vores analoge videokamera, er billederne sort/hvid, og kommer ikke i farver. Synes vi har prøvet alle indstillinger, men der sker intet. Vi har prøvet at overføre i både Nero og Windows Movie Maker, faktisk er det WMM der skaber den bedste kvalitet, men stadig uden farver.

Kameraet har kun udgang via av (ganske almindelig jack-stik)

Hvad gør vi forkert?

Vigtig prioritet, derfor mange point! :)

Mvh Jacob
Avatar billede old-faithful Praktikant
22. juli 2007 - 18:30 #1
Kan noget indstilles til PAL B/G?
Avatar billede hitchcock Praktikant
22. juli 2007 - 23:06 #2
Har jeg ledt efter, men synes ikke jeg kan finde muligheden! WMM soørger om det skal være PAL eller NTSC, men uanset hvad jeg vælger er der ikke farve...
Avatar billede c-holst Novice
22. juli 2007 - 23:09 #3
kunne en colourfix hjælpe her
Avatar billede hitchcock Praktikant
23. juli 2007 - 17:50 #4
nu må du lige uddybe, en colorfix? :)
Avatar billede henninga Novice
04. august 2007 - 20:49 #5
Når kameraet sender video ud i et "ganske almindeligt jack-stik" regner jeg med det er et phono-stik du mener.
Det vil sige at det er et composite videosignal og det skal derfor også tilsluttes samme type phono-stik i adapteren og indstilles til composite.
Avatar billede hitchcock Praktikant
04. august 2007 - 22:21 #6
Ja, det er selvfølgelig phono jeg mener, sorry! Okay, jeg prøver lige at kigge efter den mulighed, og så vender jeg tilbage! :)
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2007 - 22:10 #7
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede hitchcock Praktikant
24. november 2007 - 15:57 #8
Det må i meget undskylde, jeg har fået det til at virke! Skiftede ud på stikkene, og så kørte det! Ganske som henninga og c-holst sagde...

Hvem af jer vil have point?

Tak for hjælpen alle, altid godt man får svar herinde!
Avatar billede c-holst Novice
24. november 2007 - 19:24 #9
husk man kan dele point blandt afgivne svar, så vent blot på henninga