Avatar billede kosl99 Praktikant
26. juli 2007 - 16:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hent automatisk user informationer fra Active Directory til word

Hej jeg er ved at oprette nogle wordskabeloner.
Kan man ikke hente brugeroplysninger fra AD ind i sådan en skabelon. Jeg tænker på brugerens Navn Efternavn, tlfnr. email osv.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
26. juli 2007 - 18:54 #1
Jo, det kan du godt. Du kan få fat i AD'et på følgende måde:

************
    Set objAD = CreateObject("ADSystemInfo")
    strUserAdPath = objAD.UserName
    Set objUser = GetObject("LDAP://" & strUserAdPath)
************

Herefter kan du bruge objUser til at få fat i oplysningerne i AD'et for den respektive bruger.
Avatar billede kosl99 Praktikant
26. juli 2007 - 22:55 #2
Nu er det jo så lige, at jeg ikke er den store nørd til programmering. Sættes koden ind i VB eller word script eller hvad skal man gøre.
Jeg skal med glæde skyde flere point efter en udførlig vejledning.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
27. juli 2007 - 19:11 #3
Ja, du skal bruge kodestumpen i et vba-projekt i din skabelon. Hvis du skal bruge det til flere/mange skabeloner, kan det være en fordel at bruge en global skabelon (så skal der kun rettes ét sted, hvis du fremover har behov for det), men hvis vba ikke lige er din stærke side, skal du nok holde dig til at lægge koden i hver skabelon.

Nu skriver du selv, at du ikke er en nørd til programmering - kan du noget (vba) eller ingenting?
Avatar billede kosl99 Praktikant
27. juli 2007 - 19:49 #4
vba har jeg aldrig brugt, men gammeldaws basic kan jeg nok klare lidt af.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
27. juli 2007 - 20:48 #5
Medmindre du bruger en ældgammel version af Word, så er det vba (Alt+F11).
Avatar billede word-hajen Nybegynder
02. september 2007 - 20:28 #6
Er du kommet videre?
Avatar billede kosl99 Praktikant
19. juli 2010 - 10:25 #7
Kom aldrig videre, men word-hajen fortjener vist point
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. juli 2010 - 11:54 #8
Er da ked af at høre, at du aldrig kom videre. Men hermed svar, så du kan få lukket tråden.