Avatar billede intelligentle Nybegynder
27. juli 2007 - 09:52 Der er 2 kommentarer

Kan ikke komme på arbejdets netværk

Hej eksperter,
Jeg har et firma, hvor vi arbejder hjemmefra primært.

Jeg kobler op hjemmefra via en VPN netværksforbindelse og derefter kører jeg "Fjernskrivebord". Dette plejer at fungere.

Der er ikke lavet noget om i opsætningen på serveren (MS Server 2003) eller på min notebook (XP Pro).
Jeg kan pinge den pågældende IP-adresse, men VPN-tunnellen åbner ikke. Den kan ikke forbinde og den når ikke engang til at skulle godkende mit brugernavn og password...

Hjælp!
Avatar billede intelligentle Nybegynder
27. juli 2007 - 09:55 #1
...tilføjelse. Det er kontrolleret om serveren er oppe, hvilken den er :-)
Avatar billede j3ppah Novice
30. juli 2007 - 11:15 #2
check om serveren er sat til at godkende din vpn opkopling... check eventuelt om jeres firewall spære for portene vpn kører på.. kan ikke lige huske dem...
check om din egen firewall giver dig lov til at søge ud på de porte...
ellers ved jeg det ikke helt... men det er nok højst sandsynligt et sikkerheds problem med at den ikke vil give dig lov til at komme igennem...
(i er i samme domain right???)