Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
27. juli 2007 - 10:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af data fra Internet

Jeg har i lang tid uden problemer hentet data fra forskellige netsider til brug ved opdatering løbende af aktiekurser. Jeg har aldrig haft problemer før, før nu i dag.
Så snart jeg opdaterede siden til morgen gik alle mine formler i "sort"= Skriver: Formlen indeholder et ugyldigt dataformat.
Jeg henviser fra et sted i arket til en anden mappe f.eks. således:
=B25*Netposten!E12
Alt sammen selvfølgelig i samme projektmappe.
Hvad går der pludselig galt i dag?
Avatar billede tobler Nybegynder
27. juli 2007 - 11:03 #1
Har du checket at dataene fra Netposten etc er kommet korrekt ind i dit ark.

Netposten kan f.eks. ha' lavet om i deres format.
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
27. juli 2007 - 11:10 #2
Ja de står nøjagtig som de plejer. Jeg prøvede for sjov at kopiere et af tallene til et tilfældigt sted på arket og så gangede med en tilfældig celle og straks fik jeg fejlen. Det må være de tal der kommer fra nettet der pludselig ikke passer i formatet.
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
27. juli 2007 - 11:22 #3
Fejlteksten er nøjagtig sådan her:" En værdi der bruges i formlen er en forkert datatype"
Avatar billede tobler Nybegynder
27. juli 2007 - 11:24 #4
"Du prøvede at kopiere tallene til et tilfældigt sted", var det med indsæt værdi? Hvordan ser værdien ud?
Har du skiftet sprog-/tastatur setuppet på din computer?
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
27. juli 2007 - 11:30 #5
Undskyld postyret....Jeg har fundet fejlen. Jeg blev bedt om, fra en bank, at ændre i mine internationale indstillinger og derved fik jeg ændret til Engelsk og det betyder så åbenbart at der går kuk i det hele. Nu har jeg ændret det til Dansk igen og nu virker det. Sorry
Avatar billede tobler Nybegynder
27. juli 2007 - 11:57 #6
Jeg tillader mig at smide et svar;-)
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
10. februar 2010 - 15:52 #7
Er tildelt