Avatar billede caroc Praktikant
27. juli 2007 - 20:23 Der er 5 kommentarer

Nyinstallation af Vista

Hey.

Jeg har netop købt en HP pavilion 6570eo og satte mig ned for at installere Vista som lå på en partition af harddrive. Midt i installation kom jeg i mit iver for at udforske min nye computer til at lukke skærmen ned og computeren gik i "dvale".

Nu er mit problem at jeg på ingen måde kan fortsætte min installation af Vista. Når jeg starter op med Vista kommer der en fejl at Vista ikke er ordentligt installeret. Derfor skal jeg genstarte og trykke F11 i boot.. Men det hjælper ikke - den gør ingenting når jeg trykker F11.. Har også været inde i BIOS og kigge men kan umiddelbart ikke få det til at virke..

Please help me someone..

/Caroc som er sur over HP support først åbner igen mandag!
Avatar billede neoman Novice
27. juli 2007 - 21:10 #1
Avatar billede caroc Praktikant
27. juli 2007 - 21:27 #2
Hmm synes nu nok jeg hamrer løs. Men intet sker! Kan (hvis jeg er heldig) nogen gange komme ind hvor den siger Windows Genoprettelsesystem. Men her siger den bare at hvis der er en fejl med Vista skal jeg indsætte min installations cd - men de har jeg jo ikke.
Har prøvet at kigge lidt på boot order i BIOS. Kunne det være at den er sat til at boote fra CD før harddrive eller skulle det ikke betyde noget?
Avatar billede neoman Novice
27. juli 2007 - 21:31 #3
" NOTE:        You may also access HP Recovery Manager at any time by restarting the computer and pressing F11 repeatedly before the Windows Vista load screen appears."

that's all I know:) Og det burde ikke have noget at sige hvad boot er stillet til, så længe HD er med på listen.
Avatar billede neoman Novice
27. juli 2007 - 21:32 #4
Reinstall the operating system using the advanced recovery options
Use the following instructions to reinstall Windows using the advanced recovery options.

  1.
      Connect PC to the AC power adapter.
  2.
      Close all programs.
  3.
      Click Start, click All Programs, select System Recovery and click PC Recovery.
          NOTE:     You may also access HP Recovery Manager at any time by restarting the computer and pressing F11 repeatedly before the Windows Vista load screen appears.
  4.
      When the recovery options are presented, select the option to perform a PC Recovery and click Next.
          NOTE:     On the first attempt to correct an OS problem, select the option to perform a Microsoft System Restore and click Next. See Performing the Microsoft System Restore for information on the Microsoft System Restore.
  5.
      The PC will restart and display a Welcome to PC Recovery message. Click OK to continue.
  6.
      On the System Recovery panel, click Advanced Options to select the desired type of action.
      WARNING:     If Advanced Options is selected, the system will perform a complete reformat and will destroy all user data.
  7.
      On Advanced Options, select the Windows System Restore option and click Next to begin the process.
  8.
      Follow any additional instructions.
  9.
      Restart the PC when prompted.
Avatar billede caroc Praktikant
09. oktober 2007 - 17:36 #5
jeg har nu snaket med HP og det var en fejl på computeren.. Så fik den byttet - ellers tak for hjælpen. Du må gerne lægge en svar neoman.