Avatar billede qualon1 Nybegynder
29. juli 2007 - 18:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

cache med smarty

Hej

Jeg har nogle moduler i et system der bruger smarty template, som bliver kaldt alt efter hvad adresselinjen er.
Jeg ønsker at bruge cache til siderne, men da indholdet er bestemt efter adresselinjen, har jeg valgt at lave et CacheId til hver side. Jeg generer CacheId sådan her:

$this->smarty->CacheId = $module."_".md5(serialize($_REQUEST).serialize($_SERVER["modes"]));

Dette virker ganske fint og får også en unik CacheId alt efter hvad der står i adresselinjen. Problemet er at hvis jeg fx kalder siden:
gallery/showmany.html?album=1&picture=2
så generer dette noget indhold med en unik cache ID.

Hvis jeg derfor kalder siden:
gallery/showmany.html?album=1&picture=1
med et andet CacheId, så får jeg stadig indholdet fra den første caching...
nogen der kan hjælpe mig med dette?
Jeg laver checked:

if($this->smarty->is_cached($this->smarty->page, $this->smarty->CacheId) == false) {
// HENTER INFORMATIONER HER
}
Avatar billede qualon1 Nybegynder
29. juli 2007 - 18:13 #1
har løst fejlen. Det skyldes at funktionen fetch også skulle have CacheId angivet
Avatar billede qualon1 Nybegynder
29. juli 2007 - 18:13 #2
// lukker