Avatar billede nbj1 Praktikant
30. juli 2007 - 17:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

send mail

hej
sidder og roder med send mail, der virker som fint nok men kan ikke finde hvorfor den sender med samme email adresse selv om man ikke skulle denne
har kikket i httpd der står ikke den email adresse har kikket i php.ini der står den heller ik så hvor kan den ellers være ???
Avatar billede rocha_dk Nybegynder
30. juli 2007 - 20:02 #1
Prøv at copy-paste den kode ind der sender mailen, så har vi en bedre chance for at hjælpe dig.
Avatar billede neocron Nybegynder
31. juli 2007 - 03:12 #2
Nu har jeg ikke set koden men hvis du vil *ændre* den adresse som e-mailen ser ud som den kommer fra, gøres det ikke via httpd.conf, men via headers. Det kan godt være jeg misforstår spørgsmålet, men smider alligevel et simpelt eksempel -

$email = "test@test.dk";
$subject = "E-mail test";
$body = "E-mail eksempel";
$headers = "From: Julemanden\r\nReply-to: donotreply@min_mailbot.dk";
mail($email, $subject, $body, $headers);
Avatar billede nbj1 Praktikant
31. juli 2007 - 05:39 #3
jammen du har nok ret da jeg kun har dette med
if(mail($row['username']." <".$row['email'].">", "You password", "You password is: ".$row['password']."\nand username is: ".$row['username']))
    {
i send mail
Avatar billede nbj1 Praktikant
31. juli 2007 - 06:11 #4
kan godt få lov til at ændre fra i mailen, men i detail fra mailen står der stadig fra et af mine andre domæner ?
Avatar billede nbj1 Praktikant
31. juli 2007 - 06:12 #5
nok fordi men er ikke sikker at det domæne står som mit primære domæne....
Avatar billede neocron Nybegynder
01. august 2007 - 03:14 #6
Ja hvis du kigger i headeren på mailen vil du f.eks. kunne se den originale return-path.
Men med headeren "Reply-To" tilsidesætter du return-path og substituerer den med din egen, så hvis jeg f.eks. replyede på din mail, vil den blive sendt til "xxx@mailrobot_tingest.dk" istedet for domænenavnet som står i headeren, som f.eks kunne være postmaster@domænenavn.dk.

Men hvis du gerne vil have ændret Return-Path headeren.. tja -
Jeg er ikke 110% sikker på den skal findes i din webserver (httpd.conf) eller om det er en konfigurationsdetalje i dit netværk (Linux?). Der er jeg nok ikke til så megen hjælp, desværre. Du bør måske, hvis du ikke selv hoster din server, tage fat i udbyderen af domænet og høre om det er muligt.
Avatar billede nbj1 Praktikant
01. august 2007 - 07:24 #7
ok takker neocron det er fint nok som du har foreslået, smid lige et svar så lukker vi
Avatar billede neocron Nybegynder
01. august 2007 - 17:02 #8
det kommer her