Avatar billede retrixz Nybegynder
31. juli 2007 - 12:27 Der er 8 kommentarer

Vigtigt køb af PC

Goddag folkens! :)

Jeg er i øjeblikket på udkig efter en PC til den kommende kolde vinter. PC´en skal bruges til gaming, primært. Og så lidt arbejde med webdesign ved siden af. Jeg er så støt ind i rigtig godt tilbud, synes jeg selv.

http://edbpriser.dk/External/computere/homemade-info.asp?Kode=22007&Type=4&ID=1

Jeg fortrækker helst den er samlet, da jeg ikke har så meget erfaring med at samle selv, til at tage chancen.

Nu sidder der en AMD processor i overnævnte PC. Er det noget jeg burde være urolig over? Jeg har kørt med AMD i lang tid, og haft gode erfaringer. Men tiderne er måske ændret?

Jeg har ca. 5000, måske 6000 tusinde kr, at lege for. Derfor også det graffikkort. Men er kortet ikke meget udemærket? Altså, det kan vel køre højeste opløsning i de fleste spil ude problemer? Eller hvad :)

Hvis i kender andre steder, hvor jeg vil få mere for pengene. Må i endelig skrive :) Eller måske er mit valg også helt helt hen i vejret?

På forhånd tak

MVH Peter Dahl
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. juli 2007 - 13:26 #1
Først, grafikkortet er fint. Et 8800 GTS ville være optimalt, men 8600'eren er også ok.

Du tvivler selv på AMD, og jeg tror de fleste vil være enige med mig når jeg siger at du på nuværrende tidspunkt skal gå efter en Intel, især Core duo 2 serien.

Intel har lige for nylig introduceret deres nye core duo produkter, og især E6850 modellen er interresant. Den er hurtigere end 6000+!

Så den ville jeg gå efter.

Du siger at PC'en skal bruges til gaming, og derfor mener jeg at rammene i den PC du linker til halter lidt efter. Jeg ville mene at du mindst skulle op i PC6400 klassen, gerne PC8500.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. juli 2007 - 13:29 #2
Desværre som jeg havde forventet, er der ikke mange samlede PC'er med en e6850 endnu, da den er rimelig ny.

I hvert fald ikke til dit budget, der er kun denne:
http://www.edbpriser.dk/External/computere/homemade-info.asp?Kode=22399&Type=4&ID=1

Og så er din anden PC nok bedre!

Så er der selvfølgelig muligheden for at tage en E6750, eller E6700 i stedet for, som også er to hurtige CPU'er
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. juli 2007 - 13:39 #3
Avatar billede drgonzo Praktikant
31. juli 2007 - 14:02 #4
Avatar billede allison Nybegynder
01. august 2007 - 15:15 #5
nu er jeg også på udkig efter ny pc, min gamle er en celeron 3.06 ghz, hvor meget bedre er den egr_sli linker til? fordi det er jo mindre ghz end min, men jo ikke celeron, hvilket jeg godt ved ikke kan følge de nye...
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. august 2007 - 18:10 #6
den egr linker til er uendeligt meget bedre end en celeron ;) Det er dog et elendigt gfx kort som slet ikke er til gaming og bundkort er ikke for prangende. Personligt ville jeg vælge en mindre CPU, bedre bundkort og bedre gfx kort, især da du skriver den skal bruges til gaming evt også flere ram :)

Det skal siges at selv en core2duo 1.6 ville sparke din celeron til plukfisk :)
Avatar billede allison Nybegynder
01. august 2007 - 18:39 #7
drgonzo, hvad siger du til sådan en her: http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=17148
Den der core2duo imod en amd 6000+ vinder amd´en vist....ikke?
http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=921&model2=882&chart=422

Budgettet er på et sted omkring 5000,- måske 6 hvis det er hvad der skal til, men ikke meget over.
På fcomputer.dk så lav gerne om på computeren så du mener den er ok ;-) også hvis det skal være en anden cpu
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:33 #8
Hallo, hvad med noget respons??