Avatar billede armania Nybegynder
31. juli 2007 - 18:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere styresystem (WinXP) Hjælp!

Hej,

jeg har formateret min bærbare via Bios.
Når jeg sætter WinXP CD ind efter par minutter fortæller den mig

"Installationsprogrammet fandt ingen harddiske på din computer.

Kontroller, at alle harddiske er tændte og korrekt tilsluttet, og at al diskrelateret hardwarekonfiguration er korrekt.
Dette kan betyde, at der skal løres et diagnosticerings -eller instalationsprogram fra producenten.

Installationsprogrammet kan ikke fortsætte. Tryk på F3 for at fortsætte"

Hvis jeg kigger i BIOSen under boot options er Notebook Multibay sat som først, alle ting er Enabled..

Der er tale om en HP NC6400. Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak!
Avatar billede jacla Nybegynder
31. juli 2007 - 19:12 #1
Du skal nok ind i BIOSEN og genfinde din HDD Den hedder sikkert noget med IDE 0 eller IDE 1

Vh jacla
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2007 - 21:09 #2
Er det SATA disk ? http://www.helgec.dk/sata.html
Avatar billede armania Nybegynder
31. juli 2007 - 22:10 #3
Hej helgec,

ja det er en SATA... kan dog ikke finde et driver! :(

Har kigget på HP's hjemmeside..Det er til NC6400...

er det den? "Intel SATA AHCI Controller Driver"
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2007 - 07:32 #4
Det vil jeg tro, mrn fremgangsmåden kræver vist at du har diskettedrev
Avatar billede armania Nybegynder
01. august 2007 - 08:33 #5
Ups, har ikke diskette drev på min bærbar. :(

Dog har jeg vist fundet ud af at jeg kan lave en "unnantendet verison".

Tak for dine svar
Avatar billede armania Nybegynder
01. august 2007 - 08:34 #6
helgec hvordan tildeller jeg point til dig?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2007 - 09:22 #7
"Dog har jeg vist fundet ud af at jeg kan lave en "unnantendet verison"." Det kræver da vist at du har filerne, hvis du ikke kan få dem på anden måde så send din mail-adresse til mig via min hjemmeside http://www.helgec.dk så mailer jeg filerne til dig