Avatar billede cbdavl Nybegynder
31. juli 2007 - 21:11 Der er 3 kommentarer

Billed upload

Hej,
jeg sidder og bikser med noget fil-upload hvor flash og php skal samarbejder, og jeg har også fået det til at virke med nogen færdige scripts jeg har fundet rundt omkring. Det eneste problem er bare; jeg kan ikke lide at have ting kørende jeg ikke ved hvordan virker, så jeg kan rette eventuelle fejl og sådanne ting. Jeg kan med andre ord bedst lide at lave tingene selv. Mit problem er så, at jeg ikke har kunne finde nogen steder på nettet hvor jeg har kunne finde ud af hvordan det virker, sådan noget upload noget. Og jeg har ikke kunne se mig ud af ActionScriptet fra de ting jeg har hentet, da jeg ikke er særlig god i hverken AS eller flash miljøet...
Mit endelig resultat skulle gerne være et system der kunne uploade mange filer på en gang (man tilføjer filerne til en liste, og trykker upload, hvorefter de så bliver uploaded og man samtidig kan se hvad der foregår).

Nogen der kender til nogen tutorials (eller lign) på hvordan det virker - både at uploade en fil af gangen så jeg kan få alt grund stoffet med, og også hvordan man fikser noget der kan uploade flere på en gang.

Og så lige endnu et spørgsmål... Jeg er lidt interesseret i at tilføje et vilkårligt tal (forskelligt på alle billederne) til billedets navn og tilføje detaljer om alle billederne der bliver downloadet over i en database, plus noget andet information man angiver i nogen ovenstående felter. Uden at vide noget om det, kan det lade sig gøre at tilføje det vilkårlige tal til billederne i flash filen og tilføje alle detaljerne om billederne og de andre ting i den selv samme fil som modtager billederne fra flash filen og uploader den?
Som jeg ser det, ville det være smartest hvis man kunne omdøbe billederne i flash filen og derefter sende billedernes nye navne på den anden information man tilføjer, til en separat fil der så laver thumbnails af de nye billeder plus lagrer den nye information i databasen.
Hvordan ser det ud med sådan noget? Hvordan skal det gøres?
Avatar billede cbdavl Nybegynder
31. juli 2007 - 21:12 #1
^^ utroligt så mange spørgsmål man har, når man kaster sig ud i noget nyt:P
Avatar billede cbdavl Nybegynder
31. juli 2007 - 21:14 #2
**RETTELSE**
nye navne og den anden information man tilføjer
Avatar billede jkhaledsoueidan Nybegynder
04. august 2007 - 16:37 #3
Jamen det er ikke så svært så snart du sætter dig ind i det :)

FileReferenceList bruges til at give mulighed for at vælge flere file(r) på engang og upload alle file(r) :)