Avatar billede spidr Nybegynder
01. august 2007 - 17:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forøge chancen for at en tilfældig post bliver taget.

jeg bruger lige nu følgene kode til at tage en tilfældig post fra en tabel i min database:

$query = mysql_query("SELECT * FROM LoveHinaITEMmade WHERE color  = '3' ORDER BY RAND() limit 1") or die(mysql_error());

Er det muligt at gøre sådan at det ikke er helt tilfældigt hvad for en post den tager? Altså så der er større chance for at tage nogle end andre?

Jeg har en række i min tabel der hedder Rarity, hvor alle posts har et tal mellem 0 og 999 stående, hvad jeg gerne vil lave er sådan at dem med 0 bliver MEGET oftere vidst end dem med 999, altså så jo lavere tallet er, jo oftere bliver det vidst :)

Nogle ideer?
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. august 2007 - 20:02 #1
Måske noget i stil med det jeg har skrevet i dette indlæg: http://www.eksperten.dk/spm/789504
Avatar billede spidr Nybegynder
01. august 2007 - 20:44 #2
Mange tak, men det er nu 2 forskellige problemmer, tilgengæld ser det ud til at jeg kan bruge dit svar i den anden her :D
Avatar billede spidr Nybegynder
14. august 2007 - 23:07 #3
lukket