Avatar billede naesten_expert Nybegynder
01. august 2007 - 23:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

F: Er ikke et gyldigt win 32 program

Jeg har et dvd problem. Det består i, at når jeg forsøger at installere et dvd spil på pc'en, så kommer ovennævnte tekst. Vel at mærke når jeg vælger at køre setup.exe filen. Det gentager sig ved alle dvd spil, og fejlen kommer med det samme, ikke noget med at drevet begynder at snurre først. Derimod kan drevet godt spille dvd-film.

Pc: winxp home, AMD 3000+, 512 ram, geforce 6600LE

Jeg har gjort følgende uden at dette hjalp:

Skiftet drevet
Skiftet Ide kablet
Repareret win.installer, og geninstalleret
Ingen virus og spyware fundet med Panda Internet sec. 2007
Midlertidige mapper er renset.
Skiftet ram blokken
Der er plads nok på HDD

Mangler lige at flashe bios, eller er jeg blank.

De vise sten udløser promte 150 stærke.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
01. august 2007 - 23:30 #1
Jeg kan da lige beskrive yderligere, at spillene uden problemer installeres på andre computere med samme styresystem, altså alle 32-bit versioner.
Avatar billede hcma Novice
02. august 2007 - 00:33 #2
har selv engang haft samme problem med et dvd-drev.
blev udskiftet hvorefter problemet forsvandt.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. august 2007 - 01:42 #3
Måske er det et forsøg værd, at fjerne drevet i enhedshåndtering og genstarte,
så windows finder det igen?
Eller, med winCD i drevet, fra kommandopromten at køre en "sfc /scannow"  Uden "
Måske finder windows en fejl?
Avatar billede halifax Nybegynder
02. august 2007 - 07:15 #4
Prøv lige at starte comp'en op i fejlsikret tilstand og installer derfra. - Et råd set i et andet forum uden yderligere forklaring, det virkede.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. august 2007 - 07:22 #5
Måske kan du selv finde andre / bedre løsninger ved at Google "not a valid win32 application"
Avatar billede nva Praktikant
02. august 2007 - 08:20 #6
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
02. august 2007 - 10:24 #7
hcma, jeg har allerede skiftet drevet, jumpet korrekt.
asgotbo, det prøver jeg lige
halifax, det skal også prøves
nva, syntes jeg har prøvet de forskellige løsninger uden held.

Under alle omstændigheder vender jeg tilbage senere på dagen. Indtil videre tak.
Avatar billede hcma Novice
02. august 2007 - 10:39 #8
er det er 40 eller 80 pins kabel ??
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
02. august 2007 - 10:56 #9
hcma, jeg har prøvet begge dele. Mener du ata 100 og 133.

hcma i øvrigt stor respekt for dig og din hjemmeside, den har reddet mig nogle gange. Hvis du er ligeså vista kyndig som på XP, så er jeg fortsat en af stamkunderne.
Avatar billede hcma Novice
02. august 2007 - 11:10 #10
nej, jeg mener kablet (ledningen fra drev til bundkort)
40 pins ledninger giver ofte samme problem.
Avatar billede hcma Novice
02. august 2007 - 11:13 #11
vista kyndig ....
nej, overhovedet ikke - jeg har ikke engang tænkt på at købe Vista endnu, endsige sætte mig ind i det. Jeg venter i hvert fald indtil første servicepack er udkommet og driverbasen er udbygget.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. august 2007 - 13:00 #12
Prøv at sætte drevet til at køre PIO istedet for DMA
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
02. august 2007 - 23:47 #13
Alle jeres gode råd har jeg desværre ikke haft tid til at undersøge idag. Men jeg har fået nogle gode værktøjer til uge 33, hvor jeg genoptager arbejdet efter 1 uges charter chok i sydens sol og varme. Derfor må jeg melde fra i en 1 uge.
Takker indtil videre.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
13. august 2007 - 00:38 #14
Så er jeg tilbage. Jeg har selv løst problemer, som var Nero INCD der forårsagede problmet. Straks efter at det var afinstalleret kørte alle dvd ovenikøbet via autorun. Forinden havde jeg prøvet jeres råd, som desværre ikke hjalp denne gang.

Så vidt jeg husker er det kun hvis jeres råd afhjælper problemet, at man belønner, derfor har jeg valgt selv at svare og dermed selv gafle problemet. Er der ændret på denne fremgangsmåde siden sidst jeg var her (længe siden), må i endelig sige til. Så deler jeg gerne point eller karma ud.

I hvert fald - tusind tak for hjælpen til alle.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. august 2007 - 16:26 #15
Du bruger korrekt fremgangsmåde :)
Sjældent folk gider skrive løsningen når de selv finder den - tak :)