Avatar billede simsevu Juniormester
02. august 2007 - 12:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Resize billede uden at gemme

Hej.
jeg bruger det her fra phpartikler.dk
jeg vil gerne istedet for at gemme billedet til sidst i scriptet, så bare vise det.

Scriptet viser 6 tilfældige brugere.. men det skal vise dem i mindre billeder og kvalli for hurtigere load time, hvis derer en nemmere måde så sig til..

list($bredde, $hojde) = getimagesize("userImg/".$arrayRandUser["user_img"]."");
$forhold = $hojde/$bredde;

//Find den nye højde og bredde
$bredde_ny = 115;
$hojde_ny = 98;

//Load/opret billeder
$source = imagecreatefromjpeg("userImg/".$arrayRandUser["user_img"]."");
$destination = imagecreate($bredde_ny, $hojde_ny);
echo imagecreate($bredde_ny, $hojde_ny);

//Resize
imagecopyresized($destination, $source, 0, 0, 0, 0, $bredde_ny, $hojde_ny, $bredde, $hojde);
Avatar billede olebole Juniormester
02. august 2007 - 14:47 #1
<ole>

Hvorfor 'uden at gemme'? Hvis det er for at skære load-tiden ned, hvorfor så lade serveren stå og svede med at resize dem, hvergang de kaldes?

/mvh
</bole>
Avatar billede simsevu Juniormester
02. august 2007 - 15:29 #2
det er fordi jeg allerede har et system med uploaedede billeder i.
så skal alle jo til at uploade forfra.
Avatar billede simsevu Juniormester
10. august 2007 - 23:44 #3
har lavet systemet om så det gemmer