Avatar billede congame Nybegynder
04. august 2007 - 16:49 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

DVD medier, men hvilke

Hej Eksperter,

Jeg har en Thinkpad T60P og stationær med dvd-brænder i begge.

Da jeg aldrig har brændt dvd'er før er jeg ikke helt klar over hvad jeg skal købe...

Jeg kan se på drevet i min stationær at det kan brænde DVD+, kan ikke lige se om min bærbar også kan det...

Hvad er forskellen på + og - og hvad bør jeg købe, har kigget på div. medier hos billigmedien.de
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. august 2007 - 22:17 #1
Der er ikke den store forskel på dvd-r og dvd+r, da de fleste afspillere uden problemer kan afspille begge. Tidligere var der dog en tildens til, at flere afspillere foretrak dvd-r formatet, men jeg tror det stort set er udlignet i dag.

Du kan læse mere om de forskellige formater på flg. links:

http://www.gromit.dk/dvd/
http://www.recordere.dk/faq/afmviewfaq.aspx?faqid=26
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/avudstyr/dvd/kort-og-godt-om-dvd-optagere/dvd-formater/

Af specifikke mærker, har jeg rigtig gode erfaringer med Verbatim

billigmedien.de lyder udmærket, men du kan sammenligne priser her:

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort=Unit&Gallery=false&Page=1&ID=54&Parent=3&Lastdays=&Soegeord=&Producent=603&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Sorted32=&Check29=5064%2C+5060&Direction461=2&Direction32=2&Direction403=2&Direction869=2&Equal1375=&Sorted869=&Equal35=&Sorted461=&Sorted403=&Equal1491=&x=39&y=12
Avatar billede fodlisten Nybegynder
04. august 2007 - 23:06 #2
Jeg har også rigtig gode erfaringer med Verbatim!! Alle mine brændninger har været fejlfrie!

Jeg havde den opfattelse at det var DVD+R der var bedst, men det er også længe siden jeg sidst har undersøgt det. Det er ihvertfald dem jeg bruger.
Avatar billede mcwagner Juniormester
04. august 2007 - 23:24 #3
jeg har brugt både billige, dyre, plus, og minus skiver. der er ingen forskel idag 2007  om hvad format der er bedst. Prisklassen er også svær at sige, har har købt nogen DVD'er der hedder NOname 100 stk for omkring 200 kr, de har været helt kanon. Det kommer også anpå hvor gammel din dvd brænder er, for jeg har oplevet ved de billige DVD skiver at den godt nok for brændt den på skiven, men hvis du sætter den i DVD maskinen så siger den NOdisc, og jeg har 4 dvd maskiner hvor den gjorde det ved, så husk altid lige at tjekke i DVD maskinen efter du har brændt en skive, og det skal altid være i en lav hastighed 4 eller 6 speed, for så risikere du at der kommer fejl på den. Jeg har lavet nogle kopier af mine dvd'er til sommerhuset, og har fået stor erfaringer med at brænde dvd skiver, bare husk at det kun er dine egne DVD film du må brænde. angående din bærbar computer, hvis det er en ny bærbar så er jeg næsten 100% sikker på at den kan tage begge formater, men helt sikkert kan den tage + skiver.
håber du blev lidt klogere :)
Avatar billede congame Nybegynder
05. august 2007 - 22:30 #4
tak for hjælpen! læg svar så giver jeg point
Avatar billede fodlisten Nybegynder
05. august 2007 - 22:41 #5
blob
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. august 2007 - 08:24 #6
Velbekomme :)